35 yıllık Dost Fındık’tan yepyeni proje: ‘Kendi Pinduk’unu Yarat’

35 yıl önce Osman Atik ve Hasan Sami Atik’in ortaklığı ile kurulan Dost Fındık, geçen sürede hem yurt içinde hem de yurt dışında sektörün en önemli markalarından biri haline geldi.

info@karadenizekonomi.com / 21.12.2022

35 yıllık Dost Fındık’tan yepyeni proje:  ‘Kendi Pinduk’unu Yarat’

2014 yılına kadar atıştırmalık ve endüstriyel fındık ürünleri üreten firma, ikinci jenerasyonun da yönetime katılmasıyla fındıklı perakende ürünler için dördüncü tesisini kurdu ve ismini aile köklerinden alan Pinduk markası doğmuş oldu. Hem yerel hem de global birçok oyuncunun yer aldığı, yeni giren markaların penetrasyon sağlamakta zorlandığı ve rekabetin çok yoğun olduğu sürülebilir fındıklı krema ve ezme ürünleri sektöründe emin adımlarla yoluna devam eden şirket, ‘Kendi Pinduk’unu Yarat’ isimli yeni projesiyle son tüketiciyi sürece dahil ediyor ve online siparişlerinde içeriğini kendi belirledikleri sürülebilir fındık ürünlerini yaratmalarını hedefliyor.

DÜNYADA BİR İLKE İMZA ATTIK

Dost Fındık Yönetim Kurulu Üyesi, Gıda Mühendisi Mert Atik, bu yola çıktıklarında sektöre girmemeleri yönünde pek çok tavsiye aldıklarını hatırlatarak, “Her zaman en kaliteli ürünü, en iyi şartlarda üretip, en iyi fiyatla tüketicilerimize sunmamız gerektiğine inandık. Ne mutlu ki bu inancımız tüketicilerimizde karşılık buldu ve Pinduk ürünleri artık hem Türkiye’de hem de dünyanın dört bir yanında tüketiliyor. Pinduk markasının bu günlere gelmesinde birçok önemli etken var; sektörde 30 yılı aşkın tecrübeye sahip bir üretim ekibimizin olması, sadece en kaliteli hammaddelerin kullanılması ve son üründe kalite sürekliliğini sağlamamız bunların başında geliyor. AR-GE faaliyetlerine son derece önem veren firmamızda, Türkiye’nin ve dünyanın ilk Türk Kahveli Fındık Ezmesi gibi yenilikçi ürünler de üretiliyor ve AR-GE faaliyetlerimiz hızını kesmeden devam ediyor. ‘Kendi Pinduk’unu Yarat’ isimli yeni projemizle son tüketiciyi de bu sürece dahil etmeyi ve online siparişlerinde içeriğini kendi belirledikleri sürülebilir fındık ürünleri yaratmalarını hedefliyoruz” ifadelerine yer veriyor.

YURT DIŞINDA BÜYÜK TALEP VAR

Katıldıkları uluslararası fuarlarda da ürünlere büyük ilgi olduğunu vurgulayan Atik, “İmza ürünümüz olarak gördüğümüz ve müşterilerimizin beğenisine yeni sunduğumuz %50 fındıklı sürülebilir kremalarımız ise şimdiden tüketicilerin gözdesi olmuş durumda. 8-10 Kasım tarihleri arasında Dubai’de gerçekleşen Gulfood PRIME Fuarı’nda yapılan tadım panellerinde, ziyaretçiler bu ürünleri uluslararası olarak tanınmış rakiplerinden çok daha fazla beğendi ve farklı kıtalardan firmalar sipariş taleplerini oluşturdular. Perakende sektörünün yanında Ev Dışı Tüketim (EDT) sektöründe faaliyet gösteren firmamız, dökme kova ürünlerinde formülasyon bazlı üretim yapabilme yetisi ve geniş ürün gamıyla yurtiçi piyasada önemli bir yer sahibi oldu. Bu sayede Pinduk ürünleri sadece kavanozlarda değil, lokum-pestil-kek gibi ürünlerin içinde de tüketicilerle buluştu. Üretim kapasitesini gelişen pazara göre geliştiriyor, tüketicinin istek ve görüşlerine göre planlıyoruz. Pinduk, Dost Fındık çatısı altında Türkiye ve dünyaya ulaşmaya devam ediyor” şeklinde konuşuyor.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar