Karlıbel, Ordu’nun turizm potansiyeli yüksek

Birden fazla sektörde faaliyet gösteren iş insanı Levent Karlıbel, Ordu’nun turizm potansiyelinin yüksek olduğunu söyleyerek Ordu turizmini değerlendirdi.

info@karadenizekonomi.com / 28.03.2022

Turizm sektöründe Ordu’da fiyatların cazip olduğunu söyleyen Karlıbel, “Turizm bizim iş grubumuzun içinde önemli yer tutuyor. 1999 yılından itibaren bu sektördeyiz. Yeni döviz fiyatları nedeniyle iç turizmin canlanacağına inanıyorum. Yurtdışı tatili artık insanlara hayal oldu. Dışardan gelecek olanlar için de bizim fiyatlarımız çok cazip” diyerek Ordu’nun fiyat avantajı olduğunu söyledi.

Pandemide turizm sektörünün büyük darbe aldığını ifade eden Karlıbel, “Konaklama sayılarımız 4/1’e düştü ama toparladık 2021’de diyebilirim. Ordu turizm yatırımları anlamında ilerlemiş bir şehir. Otellerimiz, turizm faaliyetlerimiz diğer şehirlerin çok çok önünde. O yüzden pastadan payımızı almaya hazırız. Artık Haziran ayından itibaren güzel bir ivme kazanabileceğimize inanıyorum” açıklamasında bulundu.

Ordu’nun turizm noktasında eksikliklerinin bulunduğunu söyleyen Karlıbel, “Turizmde ne sunuyorsunuz ve karşılığında hangi turist grubunu bekliyorsunuz bunu konuşmak lazım. Biz 9 aylık dönemde sadece ticari turizm yapıyoruz. Şehir otelciliği yapıyoruz. Kışın 1 ayı yazın da 3 ayı kültür turizmine ayırıyoruz. Kışın yüzde 50’lere düşüyoruz oda bazında. Karlı bir otelin yüzde 80 dolu olması lazım” dedi.

Artan maliyetleri tam olarak yansıtamadıklarını belirten Karlıbel, “Otelcilikte ısıtma ve soğutma ciddi rakamlar tutar. Emek yoğun sektördür. İşler çok fazla personelle halledilir. Temizlik ve yıkama grupları tamamen enerjiye bağlıdır. Oda kahvaltılarımız gıda sektörüne bağlı. Bugün Ordu’da odaların 300 TL’nin altında olmaması lazım. Bütün işletmeler oturarak bu fiyatları gözden geçirmeliler” ifadelerini kullandı.

Ordu’nun turizm potansiyelinin yüksek olduğunu da sözlerine ekleyen Karlıbel, “Çambaşı Türkiye’de havalimanına indikten sonra çok kolay ulaşabileceğiniz destinasyon. Ordu çok şanslı bir il. Sabah ince montunuzla sahilde kahvaltı yapıp, öğleden sonra kayak montunuzla kayak yapabilirsiniz. Çambaşı Ordu’nun gerçeği. Ordu’da yaşayan herkes için Çambaşı’nın bir hatırası var. Çok seviliyor. İnanılmaz bir coğrafya yeter ki çirkin yapılaşma yapılmasın” dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar