Samet Aktaş, bölgesel kalkınmanın önündeki engelleri ve çözüm yollarını anlattı: Sanayi, işbirliği ve markalaşma odak noktası

DOKASİFED Başkanı ve TÜRKONFED YKÜ Samet Aktaş, Karadeniz Sohbetlerinde Murat Gürsoy'un Konuğu Oldu.

info@karadenizekonomi.com / 12.06.2023

Samet Aktaş, bölgesel kalkınmanın önündeki engelleri ve çözüm yollarını anlattı: Sanayi, işbirliği ve markalaşma odak noktası

DOKASİFED (Doğu Karadeniz Sanayici ve İşadamları Federasyonu)  Yönetim Kurulu Başkanı Samet Aktaş, Karadeniz Sohbetlerinin konuğu olarak, iş dünyası ve bölgesel kalkınma konularında önemli açıklamalarda bulundu. Sohbet programında, Aktaş Türkiye'nin kalkınması ve bölgesel ekonomik dengelerin sağlanması için yapılan çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Samet Aktaş, Karadeniz Sohbetlerinde gazeteci Murat Gürsoy'un sorularını yanıtlarken, Türkiye'nin bölgesel kalkınmasına odaklanan çalışmaları ve DOKASİFED’İN rolünü anlattı. Aktaş, Anadolu'nun ekonomik potansiyelini harekete geçirmek ve bölgesel kalkınma sürecini hızlandırmak için DOKASİFED’İN yerel kaynakları etkin bir şekilde kullanmayı hedeflediğini vurguladı.

Gürsoy'un "Bölgesel kalkınmanın önündeki engeller nelerdir?" sorusuna Aktaş, gelir eşitsizliği, fırsat eşitliği ve teknoloji kullanımının düşük olduğu sektörlerin gelişimi konusunda zorluklar olduğunu ifade etti. Bununla birlikte, bölgenin potansiyelini ortaya çıkarmak için teknoloji, yeşil dönüşüm ve çevre konularının önemli olduğunu belirtti.

Aktaş, DOKASİFED’in bölgesel kalkınma için iş dünyası, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumlarıyla işbirliği yaparak ortak eylem planları oluşturduğunu söyledi. Bölgenin güçlü üreticilerini ve başarılı firmalarını bölgesel kalkınma planlarına dahil etmek için işbirliğinin önemine değindi. Ayrıca, yöresel ürünlerin ve hizmetlerin markalaşması için nitelikli üretim ve pazarlama stratejilerinin hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı.

DOKASİFED, Giresun Genç İş İnsanları Derneği'ni Bünyesine Aldı

DOKASİFED Yönetim Kurulu Başkanı Samet Aktaş, Giresun Genç İş İnsanları Derneği'nin kuruluşunu ve ardından gerçekleşen üyelik işlemini doğrulayarak, bölgeler arası işbirliği ve istişare ortamını güçlendirme fırsatı sağladıklarını belirtti. Aktaş,TR90 bölgesindeki 8 üye derneği bir araya getirerek, bölgelerin avantajlarını ve dezavantajlarını değerlendirebildiklerini ifade ederek ,’’Giresun'da böyle bir yapı yoktu. Kuruluşunun akabinde  bizim federasyonumuza üyeliğini gerçekleştirdik. Tabii bunun ne gibi avantajları oluyor? Bir kere bölgeler arası networku kaynaşmayı sağlayabiliyoruz. İstişare dilini güçlendirebiliyoruz. Burada derneklerin kendi içinde sivil toplum hayatında yapmış olduğu uygulamaları birbirleriyle kaynaştırıyoruz ve gösteriyoruz.’’dedi.

 Aktaş, derneklerin sivil toplum hayatında yaptığı çalışmaları birleştirerek kaynaştırdıklarını ve TÜRKONFED'in düzenlediği etkinlikler ve projelerle bölgelere bilgilendirme seminerleri düzenlediklerini açıkladı. Ayrıca, kentteki kamu temsilcilerini ziyaret ederek bölgenin artılarını ve eksilerini değerlendirdiklerini, yeşil dönüşüm, dijital dönüşüm ve çevresel sorunlar gibi konuları da ele aldıklarını söyledi.

TÜRKONFED, Bölgesel Kalkınma Projeleriyle İlleri Hedefliyor

TÜRKONFED’in (Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu), bölgesel kalkınma ve yerel ekonomik beklentilere odaklanarak, bünyesinde bulunan illerde çeşitli projeler gerçekleştirmeyi planladığını açıklayan Aktaş, bu projelerle, teknoloji, yeşil dönüşüm, çevre ve markalaşma gibi konuları ele alarak bölgesel kalkınmayı desteklediklerini ifade etti.

DOKASİFED (Doğu Karadeniz Sanayici ve İşadamları Federasyonu) Yönetim Kurulu Başkanı Samet Aktaş, bölgesel kalkınmanın önemine vurgu yaparak, TÜRKONFED'in amacının Anadolu'nun kalkınmasını sağlamak olduğunu belirtti. Aktaş’’Gelir eşitsizliği ve fırsat eşitliği konularında bölgenin diğer bölgelere göre ortalama sıraların biraz altındayız. Tarımın istihdamın yüzde 40'ını, hizmet sektörü ise yüzde 43 oluşturuyor,sanayideki payı oldukça düşük.Düşük teknoloji kullanımı ise  yüzde 99. Yerel kalkınmanın başlatılması için teknoloji, yeşil dönüşüm ve çevrenin odak noktası haline getirilmesi gerekiyor’’dedi.

Aktaş, bölgenin markalaşma konusunda bazı sıkıntılar yaşadığını, ancak ciddi üreticilere, güzel işler yapan firmalara sahip olduklarını belirtti. Bölgesel kalkınma için iş dünyasının taleplerinin yanı sıra kamu, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları gibi tüm paydaşların bir araya gelerek ortak bir eylem planı oluşturması gerektiğini ifade etti. TÜRKONFED olarak bu hedefe yönelik çalışmalara önem verdiklerini ve işbirliğine her zaman açık olduklarını söyledi.

TÜRKONFED'in, önümüzdeki dönemlerde DOKA ile görüşmeler yaparak projeler yürütmeyi planladığını ve eylem planının ardından uygulamaya geçmeyi hedeflediğini belirten Aktaş, ‘’Bölgenin beklentileri doğrultusunda birlikte hareket edip kalkınma için çaba sarf edeceğiz’’diye konuştu.

TÜRKONFED, Bölgenin Kalkınması İçin Önemli Konuşmacıları Programlarına Davet Ediyor

TÜRKONFED’in  bölgenin kalkınması ve gelişmesi için düzenlediği toplantılarda alanında uzman konuşmacıları programa davet ederek önemli bir rol üstlendiğini söyleyen Aktaş,’’TÜRKONFED'in programları, bölgenin kalkınması ve yerel ekonomik beklentiler doğrultusunda planlanıyor. Bu programlarda, genel merkezden gelen hocalar, profesörler ve konuyla ilgili uzmanlar, iş dünyası temsilcileriyle bir araya gelerek yol haritası oluşturma sürecinde büyük katkı sağlıyor’’dedi.

Bölgenin Ekonomik Kalkınması İçin Öncelikli Adımlar: Sanayi, Kolektif Çalışma Kültürü ve Markalaşma"

Bölgenin kalkınması için önemli adımların atılması gerektiğini belirten Aktaş, sanayinin düşük payı ve teknoloji kullanımının yetersizliğinin bölgenin kapasite ve verimlilik açısından düşük olduğunu gösterdiğini ifade etti. Bu nedenle öncelikli olarak sanayinin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.

Aktaş,bölgedeki kolektif çalışma kültürünün yaygın olmadığına dikkat çekerek  bu sorunun giderilmesinde sivil toplum kuruluşlarının önemli bir rol oynaması gerektiğini belirtti.

‘’Sivil toplum kuruluşları birlikte hareket etme, ortak akıl ve ortak söylem oluşturma özelliklerine sahip. Ancak bölgedeki sivil toplum kuruluşlarına katılım oranları düşük ve bu konuda Avrupa ülkelerine kıyasla gerideyiz.’’ Sivil toplumun faydasının birlikte hareket etme kültürünü oluşturduğunu ve paylaşmayı teşvik ettiğini belirten Aktaş, ‘’Gelecek nesil daha farklı bir bakış açısına sahip ve kolektif çalışmaya daha yatkın. Gençlerin grup çalışmalarına ve toplu olarak bir şeyler yapmaya istekliler.Bu durum umut verici  ve gelecekte bölgenin gelişimi için olumlu sonuçlar doğurabileceğini düşünüyorum’’dedi.

Bölgede değer üretme konusunda markalaşmanın önemine değinen Aktaş, özgün ürünler ve hizmetler sunmanın gerekliliğini vurguladı.’’’Turistler bölgeye geldiğinde kendilerine özgü deneyimler yaşamak istiyor, bu deneyimler markalaşmalı’’diyen Aktaş, markalaşmanın ürün veya hizmetin niteliğiyle doğrudan ilişkili olduğunu ve bu alanda uzmanlaşmanın önemli olduğunu söyledi. Örneğin, Ordu pidesi gibi yerel ürünlerin gerçek anlamda nitelikli ve özgün olması gerektiğini belirtti.

Son olarak, Aktaş, bölgenin yöresel ürünlerinin coğrafi işaret alması ve markalaşma konusunda olumumlu adımların atıldığını ifade etti. Özellikle DOKA tarafından yayınlanan bir bültenin, yöresel ürünlerin çeşitliliği ve coğrafi işaret alınan ürünlerin artışı konusunda olumlu bir adım olduğunu belirtti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar