Çakırmelikoğlu’ndan Güney Çevre Yolu çağrısı: Siyasi irade müdahil olmalı

Giresun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, “Giresun Güney Çevre Yolu, salt bir ulaşım aksı olmadığı gibi, bir kentin sosyal ve ticari gelişim sahasını da içinde barındırmaktadır. Güney Çevre Yolu Projesi yatırımına siyasi irade müdahil olmalıdır” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 15.08.2022

Çakırmelikoğlu’ndan Güney Çevre Yolu çağrısı:  Siyasi irade müdahil olmalı

Giresun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Giresun Güney Çevre Yolu’nun kentin sosyal ve ticari gelişimi açısından önemli olduğuna dikkat çekerek, Güney Çevre Yolu Projesi yatırımına siyasi irade müdahil olmalıdır” dedi

Giresun Güney Çevre Yolu Projesi yatırım kararı zamanının geldiğini, bu yönde siyasi yapının harekete geçmesi gerektiğini ifade eden Başkan Çakırmelikoğlu, siyasi iradenin Giresun Güney Çevre Yolu Projesi yatırımı konusunda yaklaşımlarını netleştirmesi gerektiğine vurgu yaptı.

 

“İKİ YILDIR BİR ARPA BOYU YOL ALINAMADI”

“2012 yılından itibaren devletin resmi gündeminde olan ve proje ihalesi, Ordu Gülyalı girişi dolayısıyla durdurulduğu belirtilen son iki yıldır bir arpa boyu yol alınamayan, Giresun Güney Çevre Yolu Projesi için birilerinin çıkıp, sürece müdahil olma vakti gelmiştir” diyen Başkan Çakırmelikoğlu, şu ifadelere yer verdi: “Bu kapsamda yetkili ve sorumlu olan siyasi irade, iktidarından muhalefetine kadar güney çevre yolu yatırım kararının alınmasını sağlamalıdır. Giresun Güney Çevre Yolu salt bir ulaşım aksı olmadığı gibi, bir kentin sosyal ve ticari gelişim sahasını da içinde barındırmaktadır. Orta Asya ve Uzak Doğu pazarına ulaşım ağının ana omurgası olan Karadeniz Sahil Yolu standartlarının yükseltilmesi açısından da güney çevre yolu yatırımının önemi göz ardı edilmemelidir. Ancak on yılı aşan bir süreçte bu mega projenin, proje ihalesinden yatırım aşamasına geçirilememesi, ciddi sorunları da beraberinde getirmektedir. Bugün ülkemizin lojistik üst konumunun güçlenmesiyle birlikte karayolu ağı altyapısının önemi bir kat daha artmıştır. 47 km. uzunluğunda olması tasarlanan projenin akıbetinin bu yıl içerisinde netleştirilmesi gerekmektedir. Bu düğümün ise çözüm adresi siyasi iradedir, salt bu hedef iktidarıyla muhalefetiyle Giresun’un öncelikli beklentileri arasındadır. Projenin yatırım aşaması kadar gündemde tutulmasının mücadelesi de verilmelidir. Giresun Ticaret ve Sanayi Odası olarak sürecin başından itibaren aşama aşama, konuyu ve yatırım projesini takip etmemizle birlikte süreç kaybının ivedilikle telafi edilmesi şarttır. Vilayet olarak öncelikli ve acil beklentimiz ve tüm yatırım taleplerimizin kilit noktası, Giresun Güney Çevre Yolu yatırımıdır.”

 

YAREN KAYA

KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar