Demiryolunda Hedefler Kaçıyor: Lojistik Sektörü Atıl Kapasiteyi Kullanmak İstiyor

Türkiye'de demiryolu taşımacılığı, küresel çevreci taşımacılık trendlerinin tersine, son yıllarda büyük ölçüde geriliyor. 2025’in ilk yarısında taşınan yük hacmi %8 azalırken, son iki yıldaki kayıp %20’yi aştı.

info@karadenizekonomi.com / 24.07.2025

Demiryolunda Hedefler Kaçıyor: Lojistik Sektörü Atıl Kapasiteyi Kullanmak İstiyor

 

Bunun temel nedenleri arasında altyapı eksiklikleri, eşit rekabet ortamının sağlanamaması, yaşlanan TCDD filosu, hızlı tren hatlarının yük taşımacılığına kapalı olması ve mevzuat yetersizlikleri öne çıkıyor.

Özel sektör, devletin yatırım yaptığı ancak verimli kullanılamayan demiryolu altyapısına erişim ve yük taşımacılığına yönelik hızlı tren hatlarının açılması çağrısı yapıyor. Ayrıca demiryolu taşımacılığının “stratejik yatırım” kapsamına alınarak, savunma ve havacılık gibi sektörlerdeki gibi pozitif ayrımcılıkla desteklenmesi talep ediliyor.

Sektörün öncelikli beklentileri: Altyapı eksiklerinin giderilmesi, Teşvik ve finansman desteği sağlanması, Mevzuatın AB ile uyumlu hale getirilmesi, Demiryolu taşımacılığı işletmelerine (DTİ) yatırımın artırılması.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar