E-ithalat patladı: İşlem adedi e-ihracatın 12 katına çıktı

Türkiye’nin dijital ticaretinde dengeler hızla değişiyor. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre, 2025’in ilk yedi ayında yerli kartlarla yapılan e-ithalat işlemleri 210 milyona ulaşarak, 17,2 milyon olan e-ihracatın 12 katını aştı.

info@karadenizekonomi.com / 18.09.2025

E-ithalat patladı: İşlem adedi e-ihracatın 12 katına çıktı

 

Rakamlar, Temu ve Shein gibi yabancı platformlara artan ilgiyi gösterirken, Türkiye’nin dijital ticarette net ithalatçı pozisyonunu güçlendirdiğini ortaya koyuyor.

 

E-ithalat değerinde yüzde 65 artış

 

BKM verileri, sadece işlem adedinde değil, işlem değerinde de e-ithalatın hızla yükseldiğini gösterdi. Bu yılın yedi ayında e-ihracat 106 milyar TL’de kalırken, e-ithalat yüzde 65 artışla 189 milyar TL’ye çıktı. 2024’ün tamamında e-ithalat 217 milyar TL, e-ihracat ise 158 milyar TL olmuştu.

 

Sınırlamalara rağmen talep artıyor

 

Türkiye’de 30 Euro’ya kadar olan, ticari nitelik taşımayan alışverişler gümrük vergisinden muaf tutuluyor. Kullanıcılar ayda 5 kez bu sınır içinde sipariş verebiliyor. Bu uygulama, tüketicilerin düşük sepet tutarlı ürünleri tercih etmesini kolaylaştırırken, ortalama 1.468 TL’ye denk gelen 30 Euro sınırı, Türkiye’deki ortalama sepet tutarının üzerinde kaldığı için talebi tetikliyor.

 

Payı hızla yükseliyor

 

Toplam online alışverişler içinde e-ithalatın payı da artmaya devam ediyor. 2024’ün ilk yedi ayında yüzde 10,39 olan e-ithalatın toplam işlem adedi içindeki payı, bu yıl yüzde 12,26’ya çıktı. İşlem değerinde ise oran yüzde 4,77’den yüzde 4,80’e yükseldi. Aynı dönemde e-ihracatın toplam içindeki payı işlem adedinde yüzde 1,8, işlem değerinde yüzde 2,76 olarak gerçekleşti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar