​Fındık ihracatçılarından Ar-Ge hamlesi

Karadeniz ve İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği;daha önce yaptırılan AR&GE faaliyetlerini hatırlatmak gerekse son dönemlerde hayata geçirilen AR&GE çalışmaları ile ilgili olarak kamuoyunu bilgilendirmek için basın toplantısı düzenledi.

info@karadenizekonomi.com / 2.01.2019

​Fındık ihracatçılarından Ar-Ge hamlesi

Amaç fındıkta lider kalmak

Karadeniz ve İstanbul Fındık İhracatçı birlikleri fındık verim, kalite düşüklüğü, pazar hakimiyeti ve nihai tüketicilerde farkındalık yaratmak hedefi ile ar-ge çalışması yapıyor. İhracatçılar Giresun’un Piraziz ilçesinde düzenlene basın toplantısında bir araya geldi. Toplantıya Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Edip Sevinç, İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliiği adına Yönetim Kurulu Üyesi Tahsin Tokgöz, Fındık Araştırma Enstitüsü Müdürü Aysun Akar, Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürü Dr. Kibar Ak katıldı.

Fındığın ülkemiz tarımsal ihraç ürünleri arasında tek başına en fazla döviz girdisi sağlayan bir ürün konumunda bulunduğunu ve aynı zamanda, Karadeniz Bölgesi açısından da vazgeçilemeyecek ağırlıkta bir sosyo-ekonomik öneme sahip olduğu belirtilen açıklamada

“Ancak, çok uzun yıllardan bu yana dünya fındık üretim ve ihracatındaki % 80 civarındaki payı ile lider konumunda bulunan ülkemiz, son yıllarda meydana gelen gelişmeler sonucunda bu payın % 65-70’lere düşmesi gibi tehlikeli bir durum ile yüz yüze bulunmaktadır” denildi.

En düşük verim Türkiye’de

“Bu sonuç ile karşılaşılmasının en önemli nedenlerinden birisi, rakip ülke üretimlerinin artması ve yeni üretici ülkelerin ortaya çıkması iken, diğer en önemli neden ülkemizdeki verimin diğer ülkelere kıyasla çok düşük gerçekleşmekte olmasıdır. Öyle ki Türkiye’de dekar başına verim ortalaması 80-90 Kg iken Gürcistan’da 180-220, ABD’de ise 260-280 Kg civarındadır.”

Nihai tüketicilerde farkındalık yaratılacak

“Esasen AR&GE çalışmaları ile; ülkemizdeki verimliliği ve kaliteyi artırmanın yanı sıra, bilhassa yurt dışında, ürünlerinde fındık kullanan veya kullanma potansiyeli bulunan firmalar ile nihai tüketicilerde farkındalık yaratmak ve tüketicilerin fındıklı ürünlere olan ilgilerine dikkat çekerek sanayicileri fındıklı ürün imalatı için cesaretlendirmek de hedeflenmektedir.” KARADENİZ EKONOMİ 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar