Pandemi sonrası e-ticaretin etkisi kalıcı olacak

Türkiye’de e-ticaret ekosistemini değerlendiren araştırmaya göre, global e-ticaret hacminin 2025 yılında 4,4 trilyon dolar seviyesine ulaşması beklenirken e-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 20,8'e yükseleceği tahmin ediliyor.

info@karadenizekonomi.com / 16.04.2021

Pandemi sonrası e-ticaretin etkisi kalıcı olacak

Hepsiburada ve Deloitte iş birliğinde, pandemi döneminde Türkiye’de e-ticaret ekosistemini değerlendiren bir araştırma yapıldı. Yapılan araştırmaya göre e-ticaretin perakende içindeki payı yüzde 15 bandını aşmış durumda, 2025'te yüzde 20'yi geçmesi bekleniyor. Global e-ticaret hacminin 2025 yılında 4,4 trilyon dolar seviyesine ulaşması beklenirken e-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 20,8'e yükseleceği tahmin ediliyor.

‘’Online kanallar daha fazla tercih edilecek’’

Pandemi sonrası e-ticaretin etkisi kalıcı olacak. Her 10 tüketiciden 8'i online kanalları tercih edecek. Tüketiciler pandemi nedeniyle fiziksel kanallar yerine online kanalları dana fazla tercih ettiklerini ve bu eğilimlerinin pandemi sonrasında da devam edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 65'i kalabalıktan kaçınmak için, yüzde 51'i pandemi nedeniyle mağazalardan alışveriş yapma korkusundan dolayı online alışveriş yaptığını söylüyor. Yine katılımcıların yüzde 51'i aşı sonrasında bile eski alışveriş alışkanlıklarına dönmeyi planlamıyor.

‘’e-ticaretin 4 yılda 2,3 katına çıkması bekleniyor’’

E-ticaretin 2020-2024 yılları arasındaki büyüme tahminleri incelendiğinde Türkiye'de e-ticaretin her yıl ortalama yüzde 23,7 oranında büyüyerek 4 yılda 2,3 katına çıkması bekleniyor. Türkiye'de e-ticaret 2020 yılında pandeminin de etkisiyle 226 milyar TL büyüklüğe ulaştı ve yüzde 66 oranında büyüme gösterdi. Pandemi döneminde tüketicilerin yüzde 84'ü e-ticareti daha fazla tercih etmeye başladı. Tüketicilerin yüzde 45'i pandemi döneminde eskiye kıyasla e-ticaret üzerinden 1,5 kat daha fazla alışveriş yapmaya başladıklarını söyledi. Bunun nedenleri arasında kalabalıktan kaçınma, ürün seçeneğinin daha fazla olması, evden alışveriş yapmanın konforlu olması ve sokağa çıkma saatleri nedeniyle fiziksel mağazalara ayrılacak zaman bulunamaması gösterildi.  E-ticaret siteleri pandemi döneminde işletmelerin yüzde 82'si için baskın satış kanalı haline geldi. İşletmelerin yüzde 86'sı tüketici talebinin e-ticarete kayması nedeniyle pandemi döneminde e-ticaretin işlerin devamlılığında daha etkili bir hale geldiğini belirtti. Pandemi döneminde işletmelerin yüzde 76'sı için e-ticaret satışlarının ciro içindeki payı arttı. Bu dönemde Hepsiburada üzerinden satış yapan işletmelerin yüzde 53'ü için e-ticaret satışları artış gösterirken fiziksel mağaza satışları azaldı. İşletmelerin yüzde 39'u yalnızca online kanallar üzerinden satış yaptığını belirtti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar