Ordu'ya Liman Şart

EGO TEKSTİL YÖNETİM KURULU BAŞKANI ENGİN AVCI RUSLARIN ORDU’YA LİMAN TEKLİFİ ORDU İŞ DÜNYAMIZ İÇİN ÖNEMLİDİR.

info@karadenizekonomi.com / 11.07.2014

Ordu’nun İstanbul’da başarılı iş adamı Ego Tekstil yönetim kurulu başkanı Engin Avcı Rusların Ordu’ya liman kuralım teklifiyıllardır,liman hayali kuran iş dünyamız için önemli bir tekliftir.Yetkililer Ordu iş dünyası adınabu güzel teklifi değerlendirmeli diyerek Ego Tekstil firması hakkında şu açıklamaları yaptı:

İstanbul dan 10 Ülkeye ürettiği ürünleri ihracat eden Ordulu işadamı Engin Avcı Ego tekstil olarak doğduğumuz büyüdüğümüz Ordu şehrine yatırım yapmamız için şartların oluşması gerekiyor.Rusların Ordu’ya liman yapalım teklifini yetkililerin hayata geçirmesi Ordu iş dünyamızın kazanımı olur.Öncelikle denizi olan Ordu’ya bir liman şart.Ruslar liman yapmak istiyorsa potansiyelini Ordu’nun görmüşlerdir.Ordu ilimiz için yeni OSB’ler yatırımcılar için kurulmalı yatırımcıya yatırım yapacak arazi gösterilmelidir.Bunun için Ordu siyasetine,Ordu Valimize,Büyükşehir belediye başkanımıza,OTSO başkanına ve iş adamları dernek başkanlarına Ordu adına önemli görevler düşüyor Ego tekstil olarak ürettiğimiz ürünleri 10 dan fazla ülkeye ihracat yapan İstanbul'da yatırım yapmış Ordulu bir iş adamıyım. bir tekstil firmasıyız.2002 yılında tekstil işine ilk dikimhane olarak başladık.Dikimhane 2006 yılına kadar devam etti.2006 yılında imalata geçtim,imalat artı kesim showrum hepsini bir arada yaptım.2010 yılına kadar dışarı imalaat yaptık.2010 yılında satış mağzaları açtık.İlk Zeytinburnunda ,ikincisi Lalelide oldu.Şuan ki yağtığımız işde bayan gurubu üzerine dış giyim ,büyük beden ve orta beden üzerine yapıyoruz.Pazarlarımızda Azarbeycan ,Ukrayna,Rusya,İran Irak,Orta Doğu ülkeleri başta olmak üzere bir çok ülkede ihracat yapıyoruz.

Tekstil işi bizim için baba mesleği.Benim babam Orduda pazarcılık yapıyor.Yaptığı pazarcılıkta eskiden İstanbula gelip mal alıp Orduda satarlarmış.Babam 1991 yılında vefat etti.Biz İstanbuldaydık o zaman .1992 yılında ben tesktile ilk çırak olarak başladım.Belli seviyelerde bu işin hep içinde oldum.Enson 2001 yılında elemanlığım bitti ve bugünlere geldik.

Biz her sezon üst değişikliği yapıyoruz.Yaz,Sonbahar,Kış gibi .Ortalama yelpazemiz ürün çeşidi olarak senelik en kötü 600-700 çeşit kalem üzerinde mamül yapıyoruz.Bunun dışında Zeytinburnu ve Lalelide showrumlarımız var.İmalat bizim komple kendi imalatımızdır.Dışardan bize çalışan fasoncularla beraber 150 çalışanın üstünde istihdam vermekteyiz.

Orduyla alakalı bizim geçmişte yaptığımız bir alt yapı çalışmalarımız vardı.Ordu da yeni bir liman kurulacak .Bu liman kurulursa Ukrayna ayağı olmak üzere taşımacılık ve kargo anlamında bizi büyük bir rahatlatma olucaktır.Burdan gidiş fiyatları çok yüksek .Karadenizde liman şart çünkü liman olduğu zaman şuan İstanbuldan gönderdiğimiz ürünler 4 günde gidiyor Ukranya'ya metrekarehesabından gittiği için birazdaha yüksek maliyetler çıkıyor ortaya.Kardenizde liman olursa bu tam yarısına düşer.Orduda bizim limanımız olursa İstanbulda ki tekstilin en az %30 Orduya kayar.Orduya liman kurulduğunda imalatımı komple Orduya kurmayı düşünüyorum.Bence orda çok dahafa fazla insan çalışır neden çünkü bizim fiyatlarımız düştüğü zaman taleplerimiz çoğalır.BizAvrupaya gözünü dikmiş bir Türkiye olarak bazı şeyleri çok gözden kaçırıyoruz .Ortadoğuda çok büyük bir pazar var;İnşaatı ,kapısı,penceresi,tekstili,yiyeceği,giyeceği anlamında çok büyük bir pazar var.Bundan biz liman olmadan faydalanamayız çünkü maaliyetler hep yüksek çıkıyor.Maliyetleri düşürmenin tek yoluda taşımacılık,yani limandan geçiyor.Biz KDV lerimizden ve ÖTV lerimizden geri çekemiyoruz bu işleri ,birde taşımacılık üstüne geldiği zaman çok yüksek maaliyetler çıkıyor ortaya.Örnek vemrek gerekirse; şu üst grup mamül ürünlerimiz bize 12 dolar ve 16 dolar bizim toptan satışımız .Bu mamüllerin bitmiş hali 600-650 gr geliyor ,bunun burdan Rusyaya gitmesi 7 dolar yani sadece yol parası 7 dolar.Siz 13 dolara mamül satıyorsunuz bunun 7 doları yol parası geliyor.Yani mamülün neredeyse kendi fiyatı kadar.Ordumuzun büyükşehir olması İstanbulda ki Ordulu olan kişiler bakımından çok büyük bir olay.Yani Ordunun büyükşehir olması demek hizmetin gitmeyeceği hiçbir köy kasaba kalmicak anlamına gelir.Bugün bu havalimanı projesinin bu sene bitipde açılması bizim Ordumuzu kat be kat artırıcaktır.Orduda iş anlamında sanayi anlamında çok gerideyiz.Bir şehrin büyümesi anlamında yegane sebeblerden biri organize olmaktır.İstihdamın üst seviyede olması gerekiyor.Bizim burda çok Ordulu arkadaşlarımız var Orduda olabilicek en ufak bir istihdama kesinlikle olumlu bakılıyor ve Orduya dönüş çoğalır .Kendimden yola çıkarsak ben Orduya döndüğüm zaman benim param benim burdaki yatırımım herşeyim Orduya dönmüş olucak,bu nedemek Orduya yatırımın daha çok girmesi anlamına geliyor bu ben ve beim gibi İstanbulda yaşan tüm Ordulular için geçerli.Orduda ki yatırmın az olmasının yegane sebeblerinden biri ulaşımdır.Bugün otobüse binseniz tüm günüzün yolda geçiyor.Kendi arabanızla çıksanız 8-10 satten önce varma şansınız yok ama uçak olduğu zaman 1 saatte Ordu da sınız.Ordu olarak iyi yerlere gidiyoruz ve bundan sonrasınında çok daha iyi olucağını düşünüyorum.

ETİKETLER; EGO TEKSTİL LİMAN
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar