İhracatçılar yönünü uzak pazarlara çevirdi

UFYD ve DEİK Yemen İş Konseyi Başkanı Yunus Ete, ihracatçıların uzak pazarlara yönelimlerinin sürdüğünü ifade etti.

info@karadenizekonomi.com / 24.01.2023

İhracatçılar yönünü uzak pazarlara çevirdi

Ete, “Ticaret Bakanlığı’nın bu konuya ciddi bir şekilde eğildiğini, İhracatçı Birlikleri vasıtası ile heyetlerin uzak pazarlara yönlendirildiğini yakından takip ediyoruz. Bu, aslında en büyük ihracat pazarımız Avrupa Birliği’nde yavaşlamaya bağlı, olası ihracat kayıplarının önüne geçmek olduğunu ifade etsek yanlış olmayacaktır” dedi.

Uluslararası Fuar Yapımcılar Derneği (UFYD) ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Yemen İş Konseyi Başkanı Yunus Ete, ihracatçıların, Avrupa’daki yavaşlama eğilimine karşı uzak pazarlara yöneldiğini ifade etti.

Ticaret Bakanlığı’nın bu konuya ciddi bir şekilde eğildiğini ve İhracatçı Birlikleri vasıtası ile heyetlerin uzak pazarlara yönlendirildiğini yakından takip ettiklerini ifade eden Ete, “Bu aslında en büyük ihracat pazarımız Avrupa Birliği’nde yavaşlamaya bağlı olası ihracat kayıplarının önüne geçmek olduğunu ifade etsek yanlış olmayacaktır. Bu kapsamda, heyetlere eşlik edecek şekilde uzak pazarlara yönelik Türk İhraç Ürünleri Fuarları veya Sektörel İhraç Ürünleri Fuarları düzenlenmesi, profesyonel ikili görüşmelerinin ürün teşhirli olarak yapılması anlamına da geleceğinden fuarlar uzak pazarlarda birer pazarlama enstrümanı olarak kullanılabilir. Uluslararası büyük fuar organizatörlerinin, Avrupa’da marka değeri olan fuarların aynı marka ile özellikle Uzakdoğu ve ABD’de fuar satın aldıkları ve kendi isimlerini kullandıkları görülmektedir. Ziyaretçi ilgisinin uzak pazarlara yönelmesi durumunda, ziyaretçilerin ilgileri orada yapılacak etkinlikler ile tekrar yakalanabilir. Fuarın hangi ülkede yapıldığından çok, ziyaretçi profilinin önemli olduğu unutulmamalıdır” dedi.

2022, FUARCILIĞA DÖNÜŞ YILI OLDU

Fuarcılıkta pandemi etkisinin 2022 yılında kırıldığını ifade eden Ete, “Pandemide, fuarların iptal edilmesine ve fuarcılık sektörünün hareket alanını sadece sanal fuar düzenleme alanına sıkıştıran bir süreç yaşadık. Tün dünya için mobilitenin nerede ise olmadığı; 2020 ve 2021 yıllarını bu kapsamda fuarcılık adına kayıp yıl olarak görebiliriz. Bu sürecin hem fiziksel hem de mental anlamda neticelenmesi sonrasında 2022, gerçek anlamda özlenen ve fiziksel olarak düzenlenen fuarcılığa dönüş yılı oldu. Yaklaşık iki yıl sahalardan uzak kalan Türk firmalar yurt içi ve yurt dışındaki fuarlara ilgi gösterirken, fuar bütçelerini ve katılım alanlarını artırdılar. Aynı şekilde yabancı katılımcı ve ziyaretçilerin 2020 öncesine göre artan oranda Türkiye’deki fuarlara ilgi gösterdiklerini memnuniyetle müşahede ettik” ifadelerine yer verdi.

İLGİ ARTARAK DEVAM EDECEK

2022 yılında TOBB onaylı 417 yurt içi fuar ile Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından koordine edilen kariyer fuarları da dahil 430 organizasyon gerçekleştirildiği ve bu fuarlarda yaklaşık 400 bin yabancı ziyaretçi ağırladıklarını belirten Ete, 2023 yılı için daha da umutlu olduklarını kaydetti. Ete, “Dünyadaki istatistiki veriler, ülke öngörüleri, ekonomist değerlendirilmeleri, Baltık yük endeksindeki değişimlere göre; 2023 yılında küresel bir yavaşlamanın başlayacağı bunun resesyona dönüşebileceği öngörülmektedir. Bu yavaşlamanın 2024 yılı ilk çeyreğe kadar devam edeceği beklentisi de bulunmaktadır. Geçmiş yıllardaki durgunluk ve yavaşlama yıllarına baktığımızda hepsinin ortak noktasının; o dönemlerde fuar katılımcı sayılarının, metrekarelerinin ve ziyaretçi sayılarının artış göstermesidir. Firmaların mevcut müşterilerini koruma, farklı pazarlarda kayıplarının yerine yenilerini kurmak için fuarlara daha çok değer atfettikleri görülmüştür. 2022 yılında fuarcılık sektöründeki hareketliliğin 2023 yılında artarak devam edeceğini rahatlıkla dile getirebiliriz. Bu yıl, TOBB’da bugünden onaylı 410 yurt içi fuar ile Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından koordine edilen kariyer fuarı bulunmaktadır. Bu sayının bu ay içinde yapılacak eklemeler ile 450’yi bulması öngörülmektedir. bu fuarlara yaklaşık 500 bin yabancının ziyaret için planlama yapması beklenmektedir” şeklinde konuştu.

2022 YILINA DAMGA VURDU

Asel Grup ve Discover Events için de değerlendirmelerde bulunan Ete, şu ifadelere yer verdi: “Şirketler grubu olarak hem yurt içi hem de yurt dışı fuar düzenleme belgemiz bulunmaktadır. Yurt içinde tüm dünyanın ilgi gösterdiği 32 ülkeden 10 bin yabancı ziyaretçinin geldiği Helal Expo Fuarı 2022 yılına damga vurdu. Uluslararası nitelikte olan fuarımız, Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenmekte olup, konsepti gereği Türkiye’de yapılan tek fuardır. Tüm bu çabamızla sadece bu fuarla ülkemiz için 10 milyon dolardan fazla kongre turizm geliri yaratılmış ve yaklaşık 100 milyon doların üzerinde ihracat potansiyeli oluşturulmuştur. Yurt dışında başta Rusya, Tataristan, Polonya, İngiltere, Pakistan, Dubai olmak üzere Türkiye Milli Katılım organizasyonları ve çeşitli etkinlikler yapılmış; yurt içi fuarımızla tüm dünyanın ilgisi ülkemize çekilirken, yurt dışında bir çok fuarda yaptığımız konstrüksiyon ve fuar çalışması ile Hizmet İhracatı kapsamında ihracat yapılmıştır.”

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar