10 milyon TL yatırım yaptık, kapasitemizi artırdık!

Sene başından bu yana peynir üretiminde 10 milyon TL yatırım yaptıklarını kaydeden Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici “2018 yılında geçen seneye oranla 3 kat fazla yatırım yaptık” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 9.10.2018

10 milyon TL yatırım yaptık, kapasitemizi artırdık!

Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici:

Sene başından bu yana peynir üretiminde 10 milyon TL yatırım yaptıklarını kaydeden Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici “2018 yılında geçen seneye oranla 3 kat fazla yatırım yaptık” dedi.Tüketicilerin gıda sektöründeki fiyat artışından mümkün olan en az oranda etkilenmesi için çalıştıklarını belirten Mustafa Ekici, üretim maliyetlerindeki döviz giderlerini azaltmak için malzemeleri yurtiçinden temin ettiklerini ifade etti

60 yıldır Türk tüketicisinin damak tadına uygun peynirler üreterek hem ülke ekonomisine hem de sofralara katkıda bulunan yerli peynir markası Ekici, Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyor. 2018 yılında yerli peynir üretimine 10 milyon TL değerinde yatırım yapan Ekici bu yatırımla süzme peynir üretimini 3 kat artırırken; tek kullanımlık tereyağı ve krem peynir kapasitesini 4 katına çıkarıyor.

30’un üzerinde peynir çeşidi ile sofraları zenginleştirdiklerini belirten Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici, 2017 yılına oranla bu sene yatırımlarını 3 kat arttırdıklarını söyledi. Mustafa Ekici, “Türkiye’nin peyniri Ekici olarak köklerimizden güç almayı kendimize misyon edindik. Bu doğrultuda ülkemizin peynir üretimine katkı sağlamaya, yeni yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Kapasite ve verimlilik artışına yönelik bu yatırımlarla makinelerimizi yeniledik, süzme peynir hattımıza bir yenisini daha ekledik. Bugün günde 75 ton peynir üretiyoruz. Yenilikçi ürünlerimizle modern sofralarda peynirin yerini güçlendiriyoruz” dedi.

“Yeni pazarlara odaklanıyoruz”

Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici, 2018’in ilk yarısında Azerbaycan pazarına giriş yaptıklarını ve Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Filistin ve Güney Kore olmak üzere dört yeni pazar ile de görüşmelerini neticelendirmek üzere olduklarını belirtirken “Ekici olarak Türkiye’nin gıda ihracatını artırmayı, hâkim olduğu pazarlardaki rekabetçi konumunu pekiştirmeyi hedefliyoruz. Bir Türk markası olarak Ekici’nin dış pazarlarda daha yaygın olması bizim için öncelikli. Bu sene yurt dışı satışlarımızdaki payımızı arttırmak için yeni atılımlarda bulunmaktayız. Ülkemize döviz girdisi sağlamak, ihracattaki payımızı artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlerleyen dönemlerde yeni pazarlara girmeye devam edeceğiz” dedi.

Enflasyon oranlarına bakıldığında, 2018 yılının ilk yarısında peynir sektörünün ciro bazında yüzde 19 büyüdüğünü kaydeden Mustafa Ekici sözlerine şöyle devam etti: “Peynir alışverişinde gramajlar düşse de Türk Halkı sofrasından peyniri eksik etmiyor. Biz de tüketicilerimizin gıda sektöründeki fiyat artışlarından peynir bazında minimum etkilenmesi için çalışıyoruz. Bu nedenle ürünlerimizde maliyet avantajı sağlamak için sürekli iyileştirmeler yapıyoruz. Bu doğrultuda yurtdışından temin ettiğimiz malzemeleri, yurtiçinden almaya başladık. Yerli üretimi de desteklediğimiz bu yaklaşımımızı bundan sonraki dönemlerde de devam ettireceğiz.”

Ekici Peynir Hakkında

1957 yılında Konya’da küçük bir mandırada sadece koyun sütünden dönemsel olarak peynir üretimiyle başlayan Ekici’nin hikâyesi, 1979 yılına gelindiğinde Mansur ve Mustafa Ekici kardeşlerin Antalya’nın Varsak beldesindeki yeni mandıraya taşınmasıyla Antalya’da devam eder. Yeni mandırada inek sütünün de bulunması nedeniyle peynir üretimini tüm yıla yayan Ekici Peynir, her geçen yıl artan taleple sadece beyaz peynir üretir ve bu kategoride de tüketicilere benzersiz bir alternatif olan “Lokum Kıvamında Beyaz Peynir”i sunar. Lokum kıvamında beyaz peynirle sektörde büyük fark yaratan Ekici Peynir, zaman geçtikçe yoğun şekilde artan bu talebi karşılamak ve daha fazla ürün çeşitliliğine gitmek adına 1997 yılında Antalya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki günlük 100 ton süt işleme kapasitesine sahip yeni fabrikasına taşınır. Zaman geçtikçe artmaya devam eden taleple fabrikanın üretim kapasitesini ve alanını genişleten Ekici Peynir, bugüne geldiğimizde yılda yaklaşık 100 milyon litre süt işleyen ve her yıl 20 bin ton peynir üreten dev bir işletme haline gelir. ISO verilerine göre Türkiye’nin büyük 665. Sanayi kuruluşu olan Ekici peynir, 60 yıldır en lezzetli peyniri, kalite standartlarından ödün vermeden Türkiye’nin dört bir yanındaki tüketicileriyle buluşturmaktadır.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar