“2019’da da Oteller %100 Dolu”

Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Murat Toktaş, “Otellerimiz Haziran, Temmuz ve Ağustos ayında son derece dolu, ziyaretçi sayısında ekstra bir artış olursa ağırlama şansımız olmaz.” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 14.05.2019

“2019’da da Oteller %100 Dolu”

Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Murat Toktaş, “Otellerimiz Haziran, Temmuz ve Ağustos ayında son derece dolu, ziyaretçi sayısında ekstra bir artış olursa ağırlama şansımız olmaz.” dedi.

 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye, yılın ilk 3 ayında 5 milyon 442 bin 92 yabancı ziyaretçi ağırladı. Yabancı ziyaretçi sayısında, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 6,12 artış gerçekleşti. Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Başkanı Murat Toktaş, Karadeniz Bölgesi’nde 2018 sezonunun verimli bir şekilde geçtiğini 2019 yılının da bu şekilde geçeceğini, beklentilerinin bu yönde olduğunu söyledi. Başkan Toktaş yaptığı açıklamada, “Geçen seneye göre ekstra bir artış beklemiyoruz. Herhangi bir durağanlık söz konusu değil. Artış beklemememizin nedeni de kapasitemizin olmamasıdır. Otellerimiz Haziran, Temmuz, Ağustos ayında son derece dolu, ekstra bir artış olursa ağırlama şansımız olmaz.” ifadelerini kullandı.

 

SİYASİ DURUM TURİZMİ ETKİLİYOR

 

Başkan Toktaş, “ Umman’dan bölgeye ciddi bir ilgi olması son derece sevindirici. Görünen o ki bu senenin yıldızı Umman olacak. Kuveyt, Bahreyn, Ürdün ve Katar uçakları dolu gibi. Bu pazarlarda sorun görünmüyor. Suudi Arabistan’da ise, sadece bölge değil ülke genelinde ciddi bir düşüş var. Şu an görünen, geçen seneye göre % 30 gerideyiz. Bunun nedeni ise, iki ülke arasındaki siyasi durum.” şeklinde konuştu.

 

“KÖRFEZ PAZARI BOŞ BIRAKILMAMALI”

 

Açıklamasının devamında körfez pazarının önemli bir gelir olduğunu belirten Başkan Toktaş, “Körfez pazarını boş bırakmamalıyız. Körfez pazarı olmadığında, özellikle Doğu Karadeniz’de sektörün yaşayacağı krizi hayal dahi etmek istemiyorum. Pazara olan ilgisizlik, ileride sıkıntıya yol açacaktır. İstanbul, Antalya ve Ege bölgesi son yıllarda bu pazara yöneldi ve ciddi çalışmalar yapmaya başlaması sonucu rekabet arttı. Pazarı boş bırakmadığımız, otel yatırımlarını kontrol altına alıp,  destinasyon pazarlamasını başarabildiğimiz sürece, orta vadede sorun yaşamayız.” ifadelerini kullandı. KARADENİZ EKONOM

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar