Balkanlıoğlu''Ordu Lojistik Anlamda Çok Şanslı Bir İl''

Vali İrfan Balkanlıoğlu, Altaş TV’de canlı olarak yayınlanan “Vizyon” programının konuğu oldu.

info@karadenizekonomi.com / 21.12.2015

Hüseyin Karataş’ın hazırlayıp sunduğu “Vizyon” programında, gündeme dair konular üzerine söyleşide bulunan Vali İrfan Balkanlıoğlu, Ordu’nun çok güzel ve yaşanabilir bir şehir olduğunu söyledi.

Ordu’yu nasıl hayal ettiğini ve nasıl bulduğu şeklindeki bir soru üzerine açıklama yapan Vali Balkanlıoğlu, “Hem huzurlu, hem güzel bir ilde çalışmanın mutluluğunu ve keyfini yaşıyoruz. Kendimizi adeta tatilde, tatil cennetinde gibi hissediyoruz. Çok güzel bir şehir. Bu anlamda Ordu’yu ve içinde yaşayan insanları çok cana yakın. Anadolu kültürü hakim burada bozulmamış. Misafirperver hele yabancılara karşı müşfik ve kabullenici gördüm” dedi.

Vali Balkanlıoğlu, program sunucusu Hüseyin Karataş’ın, ‘Ordu’da göreve başladıktan sonra neler değişti?’ şeklindeki sorusu üzerine yaptığı açıklamada, “Çok değişik projeler uyguluyoruz, çoğunu halkımız biliyor bilmiyor. Mesela Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı aracılığıyla bir hayırseverinde katkılarıyla bir aşevi açtık. Bugün, ihtiyaç sahibi 600 aileye sıcak yemek hazırlıyoruz, evlerine sefer taslarıyla sıcak yemekleri servis ediyoruz. Onunla da yetinmiyoruz o insanların evlerinin temizliğini yapıyoruz. Öz bakımlarını yapıyoruz. Özel hasta yatakları farklı özelliklere sahip motorla çalışan yataklar var. Biz engelli insanların yanındayız. 19 ilçemizin tamamında mağdur ve ihtiyaç sahibi insanlarımıza ev yaptırıyoruz. 30 tane çocuk sahibi olamayan evli

çiftlere tüp bebek projesi düzenledik. Bunların 10 tanesi çocuk sahibi oldular ve olmak üzereler. Bir çoğunu hastanede ziyaret ettim. Biz fakir fukara bize başvursun demedik nüfustan yaşlı insanları tespit edip, ziyaret edildi. Sıkıntılı olanlara yardım ettik. Devletin sosyal yönünü en güzel şekilde Ordu’da yerine getirmenin gayreti içinde olduk. Eğitimle ilgili bir çok çalışmalar yaptık. Yeni modern okullar yapıldı. Çocuklarımız üniversiteleri kazansın diye dershaneleri okullara taşıdık. Okullarda artık dershane sistemi var. Eğitimde, sağlıkda, kültürde sürekli bir değişim dönüşüm var. Bizim asıl hamlemiz Ordu’nun tanıtılmasına yönelik oldu” diye konuştu.

Vali Balkanlıoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gittiğim ili her açıdan tanımak isterim. 19 tane ilçemizi defalarca ziyaret ettim. Gezmeye görmeye değer her yerini gördüm. Ancak, tamamen gördüğümü söyleyemem Ordu’da gezilecek görülecek çok fazla yer var. Karadeniz’de güzellik namına ne varsa hepsi ve daha fazlası Ordu’da toplanmış. Çok güzel bir vilayet. Arapların deyimiyle hazel cennet. Anadolu insanı Karadeniz’in doğasına merak saldı gezmek istiyorlar. Fakat turizm şirketlerini ve tur operatörlerinin düzenlediği gezi destinasyonlarında Ordu maalesef teğet geçilen bir il. En fazla teleferikle Boztepe’ye çıkıp Ordu’yu görmüş oluyorlar. Neden insanlar buraya gelmezler? Çünkü yeterince tanıtılmamış, yeterince bazı değerleri ön plana çıkarılmamış. Biz bu durumu tespit edince hemen tanıtım faaliyetlerine girdik. Diğer illerin 5-6 milyon TL’ye yaptıramadığı tanıtım etkinliklerini, ulaşım ve konaklama giderlerini karşılamak suretiyle yaptırdık. Ulusal televizyon kanallarında izleyicisi çok olan programların çekimlerinin Ordu’da yapılmasını sağladık. Bütün televizyonlar, gazeteler, dergiler Ordu’yu günlerce yazdılar. Yazmaya devam ediyorlar. Belgeseller çektik profesyonel ekiplerce bu belgeseller televizyonlarda defalarca yayınlandı. Dolayısıyla bizim bu iç tanıtımda yaptığımız performans hakikaten Ordu’ya bir ivme kazandırdı. Pek ziyaret edilmeyen, ilçelerinde yerli yabancı turist görmeyen beldelerin belediye başkanları gelip bana plaket vermeye başladı. Bundan biz çok mutlu oluyoruz. Yapılan bu çalışmaların değerini arkadaşlar görmüş oluyorlar. Bu yetmedi biz bombayı Arap aleminde patlattık. Ordu’yu Arap aleminde meşhur edelim istedik. O insanlar çölde yaşıyorlar. Biz bu insanları buraya getirdik 2 sefer getirdik. Hepsi beraber şunu söylediler: Ordu şehri cennet bahçelerinden bir bahçe. Ordu şehri Karadeniz’de bir inci. Ordu şehri Türkiye’nin kuzeyinin kalbi. Bunları manşetlerine taşıdılar. Arap televizyonlarında bile 4-5 sefer Ordu’nun güzellikleri yayınlandı. Bizim çektiğimiz belgesel TRT Arapça kanalında 11 sefer yayınlandı. Bizimle röportaj yaptılar. Bunlar hep yankı buluyor Arap aleminde insanlar hem yatırımcı olmak, hem de ziyaretçi olmak için bir gayret içindeler. Bizde bundan mutlu oluyoruz. Ordu’nun bu güzellikleri her yönüyle tanınsın. Bizim bu kadar kısa tanıtım faaliyetimiz bile Ordu turizminin ziyaretçi sayısını yüzde 40’ın üzerinde artmasına sebep oldu.”

“Turizmde de, ticarette de her türlü alt yapı konusunda en önemli husus yol” diyen Vali Balkanlıoğlu, “Ulaşım ve iletişim. Şimdi yol olmazsa hiçbir şey yapmak mümkün değil. Artık zaman çok önemli. Şimdi havalimanımızın yapılması bizim elimizi güçlendirdi. Artık turist gelmiyor diye bir mazeretimizde yok. Havalimanımız yapıldı çok şükür. Hem de dünyanın 3 havalimanında birisi bu tamamen denizin doldurulması suretiyle yapılan bu havalimanı dünyada 3 taneden birisi. Avrupa’da yok böyle bir havalimanı. Bizim için prestij onur ve gurur meselesi bu tamamen Türk mühendis ve müteahhit firmalarının yaptığı modern bir havalimanı gittikçe de imkan ve kabiliyetleri artıyor. Sayın bakanımızın sözü var. Samsun’a hızlı tren projelendirme aşamalarında ihale edilip Samsun’a geldiğinde, ordan da Ordu’ya getirileceğini söylüyor. Samsun-Ordu arası dümdüz yer. Dolayısıyla Ordu’ya da bir hızlı tren ulaşımı mükemmel olur. Karadeniz malum dağlık bir memleket. Teknoloji gelişti artık buraya teleferikle çıkma durumu olur mu diye sayın bakanımız bu konuda sözler verdi. Ordu merkezden teleferikle yaylara çıkma gündemde DOKAP bu anlamda fizibilite yapılsın diye bir proje başlattı. Dünyada bunun örnekleri varmış. Daha uzun mesafeli gidebilen teleferiklerin olduğunu da söylüyorlar. Karadeniz’i Akdeniz’e bağlamak, Sultan Abdülhamit’in bu yüzyılın değil, geçmiş yüzyılın hayali idi. Bu da gerçekleşiyor. Yolun Ordu güzergahı 3 etaptan oluşuyor. Bu sene bir bölümü açıldı. 2017 yılında tamamı bitecek. Burada üretilen ürünler Akdeniz’e kestirme yollarla gidecek orda üretilenlerde buraya gelecek. Bu da Ordu’da büyük bir liman yapılmasını tetikleyecek ve deniz yolu da devreye girecek. Bir ulaşım projesi de Ünye ilçemizde olacak. Ünye-Akkuş-Niksar yolu otoban standardında olacak. Çevre yolumuzun maliyeti 1 milyar TL’yi buluyor. Çevre yolumuz da seneye bitecek. Bazı aksaklıklar oldu tünellerin olduğu yerde ondan dolayı birazcık gecikme oldu. Ordu gelecekte şanslı bir il. Turizm açısından, ticaret açısından, her açıdan potansiyele sahip bir il. Her türlü ulaşımın kesişim ve ana güzergahlarında olması nedeniyle de avantajlı bir il” diye konuştu.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar