Candan‘’Piyasadaki 3 organik fındık kremasından biri bizim ürünümüz’’

Naturka Organik Üründe İddialı!

info@karadenizekonomi.com / 12.04.2016

Candan‘’Piyasadaki 3 organik fındık kremasından biri bizim ürünümüz’’

Gıda sektörünün tanınan markalarından Naturka Organik Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Candan geçen hafta Murat Gürsoy’un moderatörlüğünde ‘’Karadeniz Ekonomi ‘’programı’nın konuğu oldu!

Türkiye’nin ilk ve tek organik fındık krema üreticisi olan Naturka Şirket sahibi Hasan Candan hızla gelişen sektörlerden biri olan Organik sektörüne ve firmasına dair bilgiler verdi.

Türkiye’de ilk organik pekmezli fındık kremasını yapan Naturka şirketi, organik fındıklı ürünlerle sektörde ses getirmeyi devam ediyor. Ordulu Hasan Candan ve eşi Nuray Candan tarafından kurulan aile şirketi, kahvaltılık çikolataya rakip! Hedef pazar Almanya için Grünn (yeşil) ismi ile üretilen pekmezli fındık kreması fındığın kendi yağı ve pekmezin yapıldığı meyvenin kendi şekeri dışında yağ ve şeker içermiyor. Türkiye’nin ilk organik pekmezli fındık kremasını yapan Naturka, organik gıda üretimi konusunda yoluna istikrarlı bir şekilde devam ediyor.

‘’Piyasadaki 3 organik fındık kremasından biri bizim’’

Firma olarak stratejilerimiz, Türkiye’de üretilmeyeni piyasanın ihtiyacı olan ürünleri yapmaya çalışıyoruz. Yaptığımız organik fındık kremasının içinde hiçbir kakao,şeker,yağ yoktur. Zaten Türkiye’de organik şeker olmadığı için biz geleneksel ürünlerimizden olan pekmezi kullandık. Ürünlerimizde bu katkı maddelerini kullanmamamız bizim ürünlerimizi organik sektöründe bir adım daha öne çıkarmıştır. Şuan organik sektörde satışta olan,ekmek üzerine sürülebilen  3 tane organik fındık kreması vardır , bunların iki tanesi ithal diğeri de bizim ürünümüzdür.

Naturka Şirketi Organik ürün yelpazesini genişletmek için çalışmalarını sürdürüyor. Organik pekmezli fındık kreması, işlenmiş organik fındık ve organik pekmez grubu ürünler arasında yer alıyor.ürünler iç piyasada , organik ürün satan marketlerde, organik ürün pazarlarında satışta ayrıca market zincirlerindeki yerini de almış bulunuyor.

‘’Piyasada farklı ürünler yapmak istiyoruz’’

Ana hammaddemiz fındık olduğu için, üreticiyi biraz daha bilinçlendirerek fındık üreticilerini organik tarıma sevk etmek istiyoruz. İç ve dış piyasada organik tarıma talep vardır .Bu organik fındık ve ürünle alakalı farklı ürünler yapmak istiyoruz. Yurtdışında bunun benzeri çok ürünler vardır ama hammadde bakımından orda ki yardımcı hammaddeleri burada bulamadığımızdan şuan için o ürünleri burada üretemiyoruz ama ilerleyen dönemlerde bu ürünler Türkiye’de mutlaka üretilecektir.

Organik sektörün en büyük sorunu..

Organik sektöründe ki en büyük sorun üretici bilinci. Yıllardan buyana üretici daha fazla ürün almak için daha fazla gübre atmakta ve gübre bedelleri ödemekte. Buda tüketiciyi ekonomik olarak yıpratmaktadır. Ürünün bol olduğu senelerde fiyatlar düşük olur veya ürünün olmadığı senelerde fiyat yüksek olur ve üretici bundan hiçbir şey kazanamaz. Burada önemli olan üretici doğru tarımsal tekniklerle üretim yaptırarak organik ürün elde etmesini sağlamaktır. Bilinen eski köye yeni icat getirmektir. Bununla birlikte

Organik ürünü doğal ürünlerle kesinlikle karıştırmasınlar. Eğer bir satıcı ürünün organik olduğunu iddia ediyorsa bu yaş sebze, meyve olur fark etmez, bilinmelidir ki Organik ürünler asla açık satılmaz veya organik ürün satılan yerlerde mutlaka sertifikalı satılır. Ayrıca paketli ürünlerde Tarım Bakanlığı logosu ve sertifika şirketleri logosu mutlaka aramalıdırlar.

AR-GE Tabanlı Büyümeliyiz

Türk fındık sektörünün dünya liderliği ile rekabet gücünü sürdürebilir kılmak ve Fındık tüketiminin artırılabilmesi için üretim tekniklerimizi mutlaka değiştirmemiz lazım. Ürettiğimiz ürünleri AR-GE ile geliştirerek farklı ürünler yapmamız lazım. Piyasada satılan benzer ürünlerden farklı ,dünya pazarlarını fuarlarını gezip hangi pazarda hangi fındıklı ürünler var, bunları inceleyip ,bölgemize kendi mutfağımızda dünyadaki tüketici beğenisine uygun ürünler çıkarmamız gerekmektedir. Bunu yaptığımız sürece tüketim artacaktır, böylelikle üreticide üretmiş olduğu fındıkları değerinde satmış olacaktır. Böylelikle hem üretici hem sanayici hem de diğer sektör paydaşları da bu sektörden karşılığını alacaktır.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar