Doğu Karadeniz'de uluslararası nakliyeciler sorunlara çözüm bekliyor

Türkiye’nin Kafkaslar ve Orta Asya’ya açılan kapısı konumundaki Doğu Karadeniz Bölgesi’nde uluslararası nakliyeciler, sınır kapılarında ve Gürcistan tarafında yaşanan sorunların bir an önce çözülmesini bekliyor.

info@karadenizekonomi.com / 2.05.2016

Doğu Karadeniz'de uluslararası nakliyeciler sorunlara çözüm bekliyor

Türkiye’nin Kafkaslar ve Orta Asya’ya açılan kapısı konumundaki Doğu Karadeniz Bölgesi’nde uluslararası nakliyeciler, sınır kapılarında ve Gürcistan tarafında yaşanan sorunların bir an önce çözülmesini bekliyor. 

BÖLGEDE 12 BİN KİŞİ EKMEK YİYOR 

Konuyla ilgili açıklama yapan Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Meclis üyesi Önder Reis, Karadeniz bölgesinde, 58’i Trabzon’da olmak üzere 111 uluslararası nakliyat firması bulunduğunu söyledi. Bölgede 2 bin 643 çekici, 3 bin 101 yarı römork, 155 kamyon, 50 römork ve 18 kamyonetin bu sektörde 

çalıştığını kaydeden Önder Reis, 500 milyarlık yatırımın bulunduğu uluslararası nakliye sektöründen yaklaşık 12 bin kişinin geçimini sağladığını dile getirdi. 

SORUNLAR ÇÖZÜM BEKLİYOR 

Uluslararası nakliye sektörünün sorunlarının acil çözümler beklediğini belirten Önder Reis, “Gümrük kapılarına döviz büroları konulmalı. Nakliyecilere kesilen çeşitli cezalar gümrük sahalarında oldukça düşük döviz kurları üzerinden alınıyor. Sektör bilinçli olarak zarara uğratılıyor. Ticari ve turizm işlemlerinin yoğun olduğu gümrük kapılarında döviz büroları açılması nakliyeciyi sevindirecektir” dedi. 

EYLEM YAPILDI AMA DÜZELMEDİ 

Özellikle Sarp Sınır Kapısı’nda araçların sıraya girmesiyle ilgili büyük problem yaşandığını vurgulayan Reis, “ Gürcistan tarafında Türk firmaların araçları sıraya sokulurken, Gürcü ve Azeri firmaların araçları sıraya alınmadan işlemleri tamamlanıyor. 3 yıldır gündemde olmasına rağmen kapıdaki geçişler bir türlü düzeltilemiyor. 20 gün önce Sarp Sınır Kapısı iki yönlü olarak trafiğe kapatıldı. Yetkililer sorunların çözüleceği sözünü verdi. Şimdi bu sözlerin tutulmasını bekliyoruz. Sarp Sınır Kapısı’ndaki sorunlar giderilmeli. Giriş ve çıkışlarda yüklü araçların bekletilmesi, dönüşte sağlıklı olmayan TIR parklarında sistemsizce sözde sıra yapılması önemli sorunlarımızın başında geliyor” diye konuştu.

POSOF KAPISI YAZ AYLARINDA 24 SAAT ÇALIŞMALI 

Gürcistan’ın yaz aylarında turizmin etkilendiği gerekçesiyle gündüz saatlerinde TIR geçişine izin vermemesinin yoğunluğu artırdığına işaret eden Önder Reis, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sarp Sınır Kapısı’na alternatif olan Posof Sınır Kapısı’nın sadece gündüz saatlerinde çalışması da büyük sorun oluşturuyor. Gürcistan tarafında sorun yok ancak Posof’taki Türk tarafında mesai saatleri dışında geçişlerin kapatılması işlemleri aksatıyor. Sarp’ta turizm nedeniyle yavaşlama olunca Posof’un ticari olarak önemi artıyor. Bu nedenle Posof’ta yaz döneminde 24 saat süreyle mesai yapılmasını istiyoruz. Çalışanların mesai ücretleri de zaten TIR geçişlerinde alınan ücrete ekleniyor. Bu nedenle devletin bu yönde bir zararı olmayacak.

” NAKLİYECİLER ARTIK KAÇAKÇI DAMGASI YEMESİN 

Araçlar arasında akaryakıt aktarımının zorunlu oluşunun nakliyecilerin kaçakçı olarak nitelendirilmesine yol açtığını belirten Önder Reis, “Gürcistan tarafında mazot fiyatları neredeyse Türkiye ile eşit seviyeye geldi. Bu nedenle zaten oradan artık akaryakıt almanın bir cazibesi kalmadı. Bu nedenle nakliyecilere akaryakıtla ilgili bir problem yaratılmaması gerekir” dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar