Çiğköftenin hızlı büyüyen franchising markası

Anadolu mutfağının vazgeçilmezi çiğköfte, fast food pazarından payını her geçen yıl katlayarak artırıyor.

info@karadenizekonomi.com / 6.06.2022 10:19:00

Çiğköftenin hızlı büyüyen franchising markası

50 binden fazla istihdam oluşturan çiğ köfte sektörü, üretim teknikleri ve kolay sevk edilebilir materyallerin gelişmesi nedeniyle, çok kısa bir sürede beklenenin üzerinde bir büyüme hızı elde ediyor. Bu pastadan kendine pay yaratan bir markada Resume Çiğköfte. Adıyamanlı Yunus Demiral, 2008’de Ordu’ya göç ederek sıfır sermayeyle ilk çiğ köfte şubesini açtı. Satışına başladığı çiğköftesi çok beğenilince hızla 100 şubeye ulaştı ve yıllar içinde Türkiye'nin en büyük markalarından birini yarattı.

 

43 ile dağıtım yapıyor

14 yıl önce Ordu’da açtığı şubeyle sokakta çiğ köfte satan ve bugün 500’ü aşkın şubesi bulunan, Yunus Demiral’ın başarı öyküsü, bugün Türkiye’nin en büyük markalarından birini yarattı. Markalaşmada en büyük etkenin lezzet olduğunu söyleyen Demiral, ilk yıllarda vatandaşa tanıtmak için sokakta ikramlık çiğ köfte dağıttığını söyleyerek , “Tadımlık verdiğimiz her çiğ köfte bize müşteri olarak geri döndü” dedi. Talebi karşılamada yetersiz kalınca da Ordu’da ilk çiğköfte fabrikasını açan şirket, buradan 43 ile dağıtım yapıyor. Hedefi ise etsiz çiğ köfteyi Dünya’ya tanıtarak istihdam ve şube sayısını artırmak.

Yurt genelinde 500 şubesi bulunan bir markayı yaratma başarısı gösteren Yunus Demiral yükseliş sırrını ise basit ve sade bir dille, “hayal kurmak” olarak özetledi. “Hayalini kurduğum şeyin peşinden gitmeyi motivasyon edindim” diyen Demiral, iyi bir ekip kurmaya da dikkat çekerek, “Çalışacağım insanları da özenle seçiyorum. İşi bilen ve yürek vermiş insanlarla çalışmayı tercih ediyorum” diyerek açıkladı.

 

En güvenli yiyeceklerin başında

Anadolu mutfağının bu lezzetini, uluslararası standartlara uygun olarak üreten Resume Çiğ Köfte üretim ve hizmet alanında gerekli tüm hijyen kurallarını uyguluyor. Fast food sektöründe en güvenli yiyeceklerin başında çiğköftenin geldiğini belirten Demiral, “Müşterilerimiz çiğköfteyi gönül rahatlığıyla tüketebilirler. Çiğköfte gıda sektöründe en temiz yiyeceklerden bir tanesidir. Çünkü hiçbir katkıyı ikinci defa kullanmıyoruz. Her şey tek kullanımlık. Sektörün bu kadar büyümesinin bir nedeni bu ve doğal ürünler kullanılması” açıklamasında bulundu.

 

ASEL GÜRSOY

KARADENİZ EKONOMİ

 

Kapat
× Anasayfa Abone Ol Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika E-Dergi E-Gazete Web TV Künye Karadeniz Sohbetleri Kurumsal Yazarlar