Ordu’da küçük bir dükkanda başladı, Türkiye’de 500 bayiye ulaştı 

2008 yılında Ordu’ya yerleşerek, çiğ köfte üzerine ilk bayisini açan Resume Çiğköfte Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Demiral, “Karadeniz’de ilk şubeyi açtığımızda ürünümüzü tanıtabilmek için dışarda tadımlık dağıtıyorduk. Oysa şimdi lezzet farkımızla Türkiye’de 500 şubeye ulaştık” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 21.03.2022

Ordu’da küçük bir dükkanda başladı, Türkiye’de 500 bayiye ulaştı 

Karadeniz Ekonomi’ye konuşan Resume Çiğköfte Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Demiral, çiğköfte’de nasıl markalaştıklarını, Türkiye geneli 500 bayiye nasıl ulaştıklarını ve çiğköfte sektöründeki gelişmeleri açıkladı. Resume Çiğ tercih edilen bir marka yaptıklarını açıklayan Yunus Demiral, Karadeniz Ekonomi Genel Yayın Yönetmeni Murat Gürsoy’un sorularını yanıtladı.

Ayrıca çiğköfte sektöründeki gelişmeleri konuştuğumuz Yunus Demiral’ın Murat Gürsoy’a verdiği yanıtları ise şu şekilde:

 

Sizi tanıyabilir miyiz?

1987 Adıyaman doğumluyum. İstanbul’da iş hayatına başladım. 2008 yılında ilk şubemi Ordu’da açtım. Şuan Türkiye genelinde 500 bayiliğe hizmet vermekteyiz.

 

Ülke genelinde ciddi bir istihdama sahipsiniz. Ülke ekonomisine çiğköftenin 800 milyonu aşan da bir katkısı var. Firmanızı anlatabilir misiniz?

Karadeniz’de 2008 yılında ilk işletmemi Ordu’da açtık. 2008 yılında bu sektöre başladığımızda, bu sektörün bu kadar gelişeceğini tahmin edemiyorduk. Ama sektörün içine girdikten sonra, işletmeleri açtıktan sonra, müşterilerin taleplerini dinlediğimizde farklı noktalarda farklı bayiler açmamız gerektiğini anladık ve bunları dinledik, uyguladık. Sadece Ordu merkezde 100’ün üzerinde bayimiz var. Türkiye genelinde 500 tane bayi açmış bulunmaktayız. Buradan 43 ile ürün gönderiyoruz.

 

Ülke genelinde sektörü değerlendirdiğinizde toplam istihdam nedir?

Araştırmış olduğumuz kadarıyla çiğköfte sektöründe 50 bin kişiden fazla istihdam var. Bu da ülke ekonomisine ciddi anlamda faydadır. Türkiye genelinde 81 ilinde çiğköfteciler vardır. Hatta ilçe ve beldelerde. Çiğköfte sektörünün bu kadar gelişmiş olmasının nedeni, az sermaye ile herkesin kendi işinin patronu olabilmesidir. Girişimciler için büyük bir fırsat. Genellikle gençlerin maddi imkanları kısıtlı olduğu için bu sektör onlara cazip bir iş olmuş oluyor. Türkiye genelinde bu işi gençler güzel yapıyor.

 

Bayi olmak isteyenlerde neye dikkat ediyorsunuz? Kriterler nedir?

İşletmeyi açacak kişiyle yüz yüze görüşüyoruz, bu işi yapabilecek biri mi karşılıklı istişare ediyoruz. Bu sektör hakkında bilgilendiriyoruz, yapabilecek kişilere öncelikle işlek bir yerde bir işletme bulup bir maliyet çalışması yapıyoruz. İşletmeyi kurup eğitimini verip çalıştırıyoruz.

 

Bu noktaya gelirken kademeler nasıl ilerledi? Hedefiniz neydi, şimdi ne?

Karadeniz’de çiğköfte çok bilinen bir yiyecek değildi. İlk şubeyi açtığımızda ürünümüzü tanıtabilmek için dışarda tadımlık dağıtıyorduk. Şunun farkına vardık, lezzeti alan herkes bize müşteri olarak geldi. Başlarda 10 kilo çiğköfte satan bir dükkandan Ordu’da 100 üzeri bayisi olan bir markaya dönüştük.

 

Tüketici çiğköfte alırken nelere dikkat etmeli?

Müşterilerimiz çiğköfteyi gönül rahatlığıyla tüketebilirler. Çiğköfte gıda sektöründe en temiz yiyeceklerden bir tanesidir. Çünkü hiçbir katkıyı 2. kez kullanmıyorsun. Her şeyi tek seferde kullanıyorsun. Sektörün bu kadar büyümesinin bir nedeni de bu ve doğal ürünler kullanılması.

 

Başlangıç için neden Ordu’yu seçtiniz?

İlk Karadeniz’e gelip yer keşfinde bulunduğumuzda Karadeniz’in tam ortası Ordu diyebiliriz. Bugün günlük dağıtım yapıyoruz, araç Artvin’e yola çıkıyor gün içinde dönüyor. Yine aynı araç Tokat’a kadar gidip Ordu’ya dönebiliyor.

 

Tarım bizim için önemli. Üretmemiz gerekiyor. Siz olaya tarım açısından nasıl bakıyorsunuz?

Eskiden çiğköfte fast food sektöründe en ucuz yiyeceklerden bir tanesiydi. Bu yüzden de hızlı büyüme gerçekleşti. Genellikle öğrenciler tarafından tüketilen bir üründü. 1 dürümle öğünü atlatan kişiler lezzetine olduğu kadar fiyatına da bakıyorlardı. Şimdi bizim hammaddemiz bulgur, yağ, isot, salça ve baharat. Bunlar tarıma dayalı olduğu için son 2 sene içinde yüzde 150 zam geldi bu ürünlere. Bu da bizim sektörü maliyet anlamında zora soktu. 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar