HighGenic Ayakları yere basan hayallerin sonucu

Sevginar Baştekin’in bir sanayi sitesinin 700 metrekarelik alanında kendi öz sermayesi ile başlayan kadın girişimcilik öyküsü aslında “ayakları yere basan hayallerin” geldiği noktayı da anlatır. Bir aile işletmesi olarak başlayan süreçte öykünün kahramanı 1K Kimya Yönetim Kurulu Başkanı Baştekin, hafta içinde Karadeniz Ekonomi Dijital Platformları’na konuk olarak kadın girişimciliğinin inovasyon başarısını ortaya koydu.

info@karadenizekonomi.com / 18.10.2021

HighGenic Ayakları yere basan hayallerin sonucu

Karadeniz Ekonomi Dijital Platformları’nda Genel Yayın Yönetmenimiz Murat Gürsoy’a konuk olan 1K Kimya Yönetim Kurulu Başkanı Sevginar Baştekin, “ayakları yere basan hayallerin sonucu” olarak geldikleri noktayı tüm yalınlığıyla paylaştı. Başarılı bir kimyager olan ve AR-GE’ye verdiği önemle başarı basamaklarını üçer-beşer çıkan Aytekin, özellikle ev hanımları için geliştirdiği “HighGenic” silikonlu yüzey temizleyici ürünleri ile farklılığını ortaya koymayı bildi. Yaptığı inovatif girişimlerle temizlik ürünlerine yeni bir soluk getiren ve 2017 yılında Garanti Bankası ve Ekonomist Dergisi tarafından “yılın kadın girişimcisi” seçilen başarılı iş kadını kurumsal başarıya giden yolu şu sözlerle özetledi: “Sürecin başından beri en büyük destekçilerim eşim ve çocuklarım oldu. Bir aile firması olarak sektöre girdiğimde öncelikle nasıl bir farklılık yaratabiliriz? sorusuna cevap aradık. Başlangıçtan itibaren temizlikte çok fonksiyonlu, hepsi bir arada ürünlere çok inanıyordum. Pazar da buraya doğru gidiyordu. Geldiğimiz noktada toz deterjan inişte, sıvı deterjan yükselişte diyebiliriz. Sıvı temizlik ürünü olarak HighGenic Silikonlu Temizleyici ile 1K Kimya olarak, olmayan bir kategori oluşturduğumuz için bu kategorinin yüzde 95’ine sahibiz. Şimdiye kadar 200'e yakın formül geliştirdik ve tüketicinin kullanımına sunduk. İnovasyon ve AR-GE anlamında kendimizi hiç sınırlamadık. Bir süre sonra geleneksel sirkenin temizlikte birleşimini sağlayan “sirkelim” ürününü piyasaya sürdük. Küçük bir sanayi sitesinde 700 metrekarelik bir alanda başlayan bir yıllık üretim ve AR-GE sürecinden sonra ilk kırılma noktası 2002 yılında yaşandı. Çekirdek bir kobi olarak 2004 yılında 3 bin 500 metrekarelik alana doğru genişledik. Otomasyona fazlasıyla önem verdik. Ardından da silikonlu temizleyici başarısı geldi. Ayda bir milyon şişe ürün üretir ve satar hale geldik. 2018 yılında ise şimdiki yerimizde 12 bin metrekare kapalı alan VE 2 bin metrekare açık alanda her yıl kademeli büyüyüp istihdam yaratmaya devam ediyoruz. İç pazarda elde ettiğimiz mesafe bizi bir süre sonra dış pazarlara yöneltti. 2018 yılından itibaren aralarında Rusya, İran, Irak, Bulgaristan ve Almanya’nın da bulunduğu 20 ülkeye ihracat yapar hale geldik.”

REŞAT GÜNGÖR / KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar