9.01.2023

Samsun’da artan trafik çilesine çözüm

Samsun halkının trafik çilesi büyüyor. Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin, Aselsan işbirliğiyle gerçekleştirdiği akıllı şehir trafik güvenliği projesi de artan trafik akışının düzenlenmesine çare olmadı.

Küllü miktarda bir harcamayla yapılan ve adına ''Akıllı Şehir Trafik Güvenliği'' denen projenin, Atatürk bulvarı üzerindeki kimi uygulamalarını beğenmekle birlikte, gerek Atakum'da, gerek, ilkadım'da şehir merkezinden bulvara çıkış arterlerinde yaşanan tıkanıklıklar çileye dönüştü.

Çözümü var mı bilmem ama şimdilik nahoş bir durum yaşanmasa da, özellikle trafikte sinirlerin gerildiği Ramazan aylarına kadar bu sorunun çözülmemesi durumunda Atakum'un Atakent, Türk-İş ile İlkadım'ın Kılıçdede, Şel, Cumhuriyet meydanı kavşaklarında trafik karmaşasının, vatandaşlar arasında yaratacağı huzursuzluğun varacağı sonuçları tahmin bile edemiyorum.

Umarım kısa sürede bu çile biter.

Ve fakat.

Doğu ve batı çevre yolları yapılmaması durumunda Samsun'un trafik çilesi önümüzdeki günlerde artarak devam edecektir.

Özellikle Kent Park üzerinde yaptırılan ilçeler minibüs garajının artan trafik akışına olumsuz etkileri olacağı da biliniyorken, çere yollarına henüz başlanmamış olması da anlaşılabilir bir durum değildir..

Samsun Akademik Odalar Birliği dönem sözcüsü Cevat Öncü de buna işaret etmiş.

Ki;

Gerek mimarlar Odası Samsun Şubesi, ve gerekse, Cevat Öncü'nün uzun süre başkanlığını yaptığı İnşaat Mühendisleri Odası Samsun Şubesi yöneticileri, bu soruna işaret ediyorlar.

Bilindiği üzere Samsun'da sözüm ona bir çevre yolu var.

''Sözüm ona'' diyorum.

Bu yakıştırmayı, bir projeyi küçümsemek amacıyla yapmıyorum.

Amacım proje üzerine dikkati çekmektir.

Projeyi uygulayanlar da ''Mış'' gibi yapmışlar aslında.

Bizatihi bunu Karayolları Genel Müdürü'nün ağzından dinlemiş olmanın rahatlıyla söylediğimin bilinmesini de istiyorum.

Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uyaroğlu, bir dönem Samsun'da 7. Bölge Müdürü olarak görev yapmıştı.

Belediye evleri önünden viyadüklerle geçilerek, Samsun-Ordu yoluna bağlanarak tamamlanan Doğu Çevre yolu, aslında Tekkeköy kavşağından çıkacak şekilde planlanmıştı ki, planlanan ilk halini zamanın Valisi Muharrem Güler, bizzat bu fakire söylemişti.

Karayolları Genel Müdürü, ''Projenin planlanan il şekliyle bitirilmesi çok pahalıya mal olacaktı. Belediyevleri önünden geçecek şekilde bitirilmesi daha uygun maliyetli olacağı için, buna karar verdik'' demişti.

Ki;

Doğu çevre yolunun bu şekline biz ''Ucube'' diyoruz biliyorsunuz.

O ucube yapılırken Bayındırlık ve İskan Bakanı olan Mustafa Demir ise şimdinin Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı’dır.

Samsun'da şimdi Batı Çevre Yolu Projesi gündemde.

Elzemdir.

Ve fakat.

Batı Çevre yolundan önce Doğu Çevre Yolu'nun, planlanan ilk şekliyle yapılması da önemlidir.

''Hangi proje daha önceliklidir?'' diye soruluyor.

İkisin de aynı zamanda yapılmasını isterim ama bunun olabilmesini mümkün göremediğim için doğudaki projenin daha önce yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Cevat Öncü de, bunu söylüyor zaten.

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar