OTSO üyelere yönelik eğitim düzenledi!
Avrupa İşletmeler Ağı Karadeniz Projesi çerçevesinde Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) ve Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) iş birliğinde, Pazarlama ve Satış Teknikleri eğitimi düzenlendi
info@karadenizekonomi.com / 18.10.2018
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası, üyelerine yönelik, düzenlenen eğitime katılımın yüksek olması gözlerden kaçmadı.
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Toplantı Salonunda gerçekleşen eğitimde konuşan, Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü Eğitmenlerinden Ceyhun Yeşilşerit; Pazarlama ve satış tekniklerinde başarının sırrının, değişimde farkında olarak; bu değişimi kendi lehine kullanabilmek olduğunu söyledi.
Pazarlamada ürün, fiyat, dağılım, reklam ve halkla ilişkilerin çok önemli olduğuna vurgu yapan Yeşilşerit, Bunu biz 4 P olarak açıklayabiliriz. Bu dört olgu milenyumla birlikte 4 Clere geçti. Buna müşteri değeri, müşteri maliyeti, müşteriye kolaylık ve müşteri iletişimi denilmektedir. 4 C bilincine göre müşteriye verilen değer, önem ve öncelik, işletmelerin pazarlama iletişimi çerçevesini ve politikasını etkilemektedir. Müşteri odaklı yaklaşımının gelişmesiyle beraber; firmaların satıcı gözlüğünü bırakarak, müşteriyi dikkate almaları kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu çerçevede 4 Pyi kurmadan önce müşterilerin 4 Clerini iyi bir şekilde incelemeleri ve üzerinde düşünmeleri gerekmektedir. Onun için müşterilerinizi iyi tanımanız, iyi tahlil edip, teşhisi iyi koymanız lazım dedi.