Piyasalarda ki kriz kuyumcuları da etkiledi.

Yıldırım''Fındık ve çikolata sanayisine yatırım yapmalıyız''

info@karadenizekonomi.com / 14.01.2016

Piyasalarda ki kriz kuyumcuları da etkiledi.

Levent Yıldırım konuk olduğu ''Karadeniz Ekonomi'' programında yapımcı ve sunucu Murat Gürsoy'un "Kuyumcular için 2015 nasıl geçti ?Sektörün en büyük sıkıntısı nedir ?Ordu'nun geleceğini nasıl görüyorsunuz ?gibi pek çok sorusuna yanıt verdi.  

''30 yıldır kuyumculuk sektöründe hizmet veren birisiyim. Tutku derecesinde bağlı olduğum ve sevdiğim bir meslek. Üretim ve pazarlama noktasında hedeflediğimiz noktalar vardı bunların çoğunu gerçekleştirdik.2005 yılından bu yana Even Jewels markasıyla satış noktalarımızda üretim yapıyoruz.''

Levent Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Levent Yıldırım, kuyumculuk sektörünün sorunları ve çözüm önerilerine dair değerlendirmelerde bulunarak,40 bin kuyumcunun eğitime ihtiyacı olduğunu söyledi ve şunları kaydetti.

Kuyumculuk sektörünün en önemli sorunu Nitelikli İş Gücü

İnsanların kuyumculuğa bakışı oldukça dinamik ,sektörde gündelik hayatın içinde yer alan  bir piyasa.Kuyumculuk işi geleneksel bir iş olduğundan eğitim boyutunda ciddi bir eksiklik var.Bizim en büyük sorunumuz bu sektöre giren bir çok arkadaşımızın bu işin eğitimini almadan bu işe girmesi. Son zamanlarda sektörümüze kendi üniversiteli arkadaşlarımız girmeye başlasada alttan yetişmiş personelde çok büyük sıkıntı var.Türk kuyumculuk ve mücevherat sektörünün 5 binden fazla üretici, 40 bin perakendeci olmak üzere toplam 400 bin kişiye istihdam sağlıyor.Dolayısıyla bu 40 bin kuyumcunun eğitime ihtiyacı var.

Türkiye zanaatkârlarıyla markalaşacak

Hindistan Çin ve Amerika dünyanın en büyük mücevherat piyasalarından.Türkiye de altın, takı ve mücevherat sektörünün hedeflediği ekonomik gelişimi başarması ve sahip olduğu potansiyeli gelecekte daha etkin bir şekilde hayata ge- çirmek için gerekli stratejiler oluşturuyor.Bu anlamda pazarlama firmaları oluşturuldu ve dünyaya açılan firmalara gerekli desteği devlet sağlıyor. Sektörde yer alan firmaların en önemli eksiklerinden biri de marka yönetiminin etkin gerçekleştirilememesidir. Markalaşma sürecinde deTürkiye Avrupa’ya göre henüz değişimini ve dönüşümünü tamamlamadı. Âmâ hangi dalda ilerleyeceği konusunda önemli mesafeler almış durumdalar. Önümüzdeki yıllarda bu değişimi tamamlayacağımızı düşünüyorum. Âmâ diğer Avrupa ülkelerine göre çok avantajlı durumdayız. Çünkü Anadolu’nun her yerinde zanaatkârlarımız var. Birazda teknolojiyi katarsak içine, bu avantajı markalaşma anlamında daha hızlı tamamlayabiliriz.

Piyasalarda ki kriz kuyumcularıda etkiledi

Krizlerden en çok etkilenen sektörlerin başında altın geliyor..Altıncı aydaki seçimlerden sonra tüm dünyada bir durgunluğa girdi.Ülkeler arası yaşanan krizlerden altın çok ciddi etkilendi.Biz kuyumcularda altın fiyatlarının ve döviz kurunun dengeleri bozacak şekilde dip ve tavan hareketleri yapmasının sıkıntılarını yaşadık.Huzursuz bir ekonominin olması altının yükselmesine neden oluyor. Dünya ne kadar huzurlu olurda hem tüketici hem de sektör açısından olumlu zemin olacaktır.

ELMAS (Diamond) Hükümsüzdür

Elmas, kıymetli taşlar arasında en uzun geçmişe sahip olanlardandır. Dünyadaki en sert mineral olmasının yanısıra çıkarılması en güç taş olması, benzersiz parlaklığı ve parlayan ateşi, elması tüm değerli taşların en kıymetlisi yapar.Dünyada elmastan pırlantadan daha sert ,bozulması güç olan birşey yok. Elması sadece elmasla ,pırlantayıda sadece pırlanta ile kesebılıyorsunuz.Öyle değerli bir taş..Elmasın İngilizce’de de “diamond” ifadesi, Yunanca’da “hükmedilemez, gerçek hakim” gibi manalara gelen “adamao” sözcüğünden türetilmiştir.Pırlantanın son dönemde tercih edilmesinin bir çok sebebi var.En başta kuşaktan kuşağa geçecek bir yapıya sahip.Belkı biz bu dünyadan gideceğiz ama pırlanta yüzyıllar boyunca kalıcak.Aşkı ve kalıcılığı temsil etmesi bakımından son derece önemlidir.

Elmas ve Pırlantanın Farkı Bu Kitapta Anlatıldı

Türkiye’nin en büyük reklam ajanslarından Alametifarika’nın kurucu ortağı olan Ordu’lu Uğurcan Ataoğlu’nuneditörlüğünde yapılan, bir tasarım kitabı çıkardık.Tasarım anlamında, pırlanta ve elmasa dair tüm bilgiler bu kitapçıkta yer alıyor.İçinde dünden bugüne dair tüm bilgeleri aktardık.

Fındık ve çikolata sanayisine yatırım yapmalıyız

Stok fazlası fındığın değerlendirilmesi ve fındıktan daha fazla gelir elde edilmesi amacıyla katma değeri yüksek yeni fındık ürünleri geliştirmek lazım.Bu kapsamda fındığın sanayisini mutşaka geliştirmeliyiz.Hazır bir hammaddeye sahibiz,daha çok katmadeğer kazanabiliriz.Fındığın daha ileri teknolojilerle işlenmesiyle katma değeri arttırılacak, böylece bu ürünlerden elde edilecek ekonomik kazanç en az iki katına çıkarılabilecektir. Mesela çikolata..Belçika ve İsviçrede büyük markalar oluşmuştur.Halbuki orada fındık yetişmiyor sadece ticareti ile gelişmişler.Bizde Ordu’da Sağra gibi markalar gelişsin istiyoruz.Çikolata yada fındık endüstrisine dayalı sanayiler artırılmalıdır.

.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar