Vali Balkanlıoğlu;''Ordu'nun tanıtımını en iyi şekilde yaptık''

Vali İrfan Balkanlıoğlu, Altaş TV’de canlı olarak yayınlanan “Orduyu Yönetenler” programının konuğu oldu.

info@karadenizekonomi.com / 7.04.2016

“Orduyu Yönetenler” programında, sunucu Funda Altaş Şimşit’in sorularını yanıtlayan Vali İrfan Balkanlıoğlu, geçtiğimiz günlerde Ordu’ya gelen Suudi Arabistanlı seyahat acenteleri ve tur operatörlerinin Ordu’dan güzel intibalarla ayrıldıklarını dile getirerek, “Körfez ülkelerinden Karadeniz’e en fazla turist gönderen ülke Suudi Arabistan’dır. Biz Suudi Arabistan’ın önde gelen seyahat acentelerini ve tur operatörlerini Ordu’ya davet ederek, ilimizi onlara tanıttık. Arapça olarak hazırladığımız Ordu Belgesel filmlerini onlara izlettik. Ordu’da kaldıkları kısa zaman dilimi içinde Boztepe, Yason, Çiseli Şelalesi, Bolaman Kalesi gibi turistik öneme sahip yerleri gezdiler. Buralarda çok güzel fotoğraflar çektirdiler, röportajlar verdiler. Ordu’dan ayrılırken de bu güzelliklere, bu cennete çok ziyaretçi getireceğiz diye bize söz verdiler. Önümüzdeki dönemde bunların meyvelerini alacağız. Bu çabaların her biri toprağa tohum ekmek gibidir. Bu bir çaba ve emek mahsulü, ama biz kısa sürede yansımalarını gördük. Bu hayali bir şey değil, rakamlar bunu gösteriyor. Kültür ve Turizm Bakanlığının verilerine göre geçen yıl ilimizi ziyaret eden turist sayısı bir önceki yıla göre % 42 oranında arttı. İçeride bir merak uyandırdık. Ordu’yu teğet geçilen bir il değil de kalınacak, gezilecek, görülecek, güzellikleri doya doya yaşanılacak bir il olarak tanıttık. İnsanlarımıza ‘ben Karadeniz’e, Ordu’ya tatile gidiyorum’ dedirtmek istiyoruz. Bunda da biraz başarılı olduk. Otellerimizde doluluk oranı arttı, ziyaretçi sayısı arttı. Çabamız devam ederse bu rakam katlanarak gidecektir. 1 milyon hedefimiz hayali değil, birkaç senede buralar dolup taşacak ümit ediyoruz” dedi.

Karadeniz bölgesindeki turizm pastasını büyütmenin çabası içinde olduklarını belirten Vali Balkanlıoğlu, “Biz, Doğu Karadeniz’in diğer illerinin turizm pastasını paylaşmadan, küçültmeden pastayı büyütebiliriz. Yeni yerlere de yöneliyoruz. Fas, Tunus, Cezayir gibi ülkelerde de hatırı sayılır gezmeye giden hali vakti yerinde insanlar var. Bunlar gezmeyi çok seviyorlar. Bu ülkelere yönelik tanıtımlarda bulunduk. Bu ülkelerin medyasında Ordu’nun reklamını yaptırdık. Hiç kimse gelmese bile Ordu’nun namını buradan binlerce kilometre uzaklıktaki ülkelerin medyasında Ordu’nun tanıtılması, yer alması ve Ordu’dan bahsedilmesi güzel bir olay” diye konuştu.

Ordu’da kaliteli konaklama kapasitesinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Vali Balkanlıoğlu, “Boztepe’ye çok güzel ve marka bir otel açılmak üzere. Geçenlerde ziyaret ettim çok güzel olduğunu gördüm. Her yönüyle güzel ve her tür imkanı olan bir otel. Ayrıca dünyaca ünlü bir marka Ordu’da bir otel yapmak üzere anlaşmak için geldiler. Onları konağımda kabul ettim ve onlarda bu konuda yatırım kararı aldılar. Yavaş yavaş Ordu da otel bakımından belli bir mesafeye gelecek. Kişisel kanaatime göre Arapların büyük bir bölümü yaylalarda, ormanın içerisinde, köylerde özgün tatil yapmaktan hoşlanan insanlar. Dağlarımızda pek çok ev var. Bunlar bir şirket aracılığıyla kiralanabilir, sezonluk kiraya verilebilir. Çevreyi ve doğal dokuyu bozmadan, güzelliklerimizi mahvetmeden, sürdürülebilir turizm bunu yapmaya çalışıyoruz. İnşallah başarılıda olacağız. Yatak kapasitemizi artırırken sadece büyük ve lüks oteller değil, özgün tatil yapabileceği farklı alternatif seçenekler sunmamız lazım. Bunların başında ormanın içerisinde ahşaptan binalarda kuş sesleriyle sakin ve sessiz ortamda yürüyüş, piknik yapabileceği tatil yapmayı temin etmeye gayret ediyoruz” şeklinde konuştu.

Programda, Ordu’da yürütülen sosyal projelere de değinen Vali Balkanlıoğlu, şunları kaydetti: “Devletimiz, sosyal devlet olma yolunda son 14 senedir evrim geçirdi. Yaşlılar devlet tarafından bakım ve koruma altına alındılar. Onlar için maaş veriliyor. Aileler bu para ile geçiniyorlar. Hem yaşlılara bakıyorlar, hem de onlar geçiniyorlar. Fakir, zengin ayrımı yapılmaksızın bütün engellileri devlet servislerle evinden alıyor ve olabildiğince eğitim verip evlerine geri bırakıyor. Böyle bir sosyal devlet ayrıca şiddete maruz kalan kadınları koruma altına alıyor, ihmal ve istismara uğramış çocukları devlet koruması altına alıyor. Çocuk evleri, çocuk siteleri var. Ayrıca dul kalan kişilere ihtiyaçları giderildiği gibi maaş veriliyor. Sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları, kaymakamların ve bizlerin özgün projeleriyle çok güzel sosyal projelere ve yardımlara imza atıyorlar. Çok mağdur insanlar var hiçbir müracaat olmadan kendiliğimizden nüfustan tespitler yaptırdık. Büyük oranda ziyaretler yaptık yapmaya da devam ediyoruz. Evde tek başına kalmışlar için periyodik bakım yaptırıyoruz. Personellerimiz evlerine gidip temizliyorlar, bir takım ihtiyaçlarını gideriyorlar. Hasta olanlara hasta yatağı alıyoruz, evine badana boya yapıyoruz, giysileri eski giysi banyo yapılması gerekse banyo kişisel hijyeni ve temizliğine kadar evlerinde bu tür hizmetlerimiz var. Yetmedi aş evi açtık 200 kişi ile başlamıştı şimdi 1000 kişiye yaklaştı. Ordulu hayırseverlerde destek veriyor. Sefer taslarıyla evlere yemek götürüyoruz. Her mağdur eve günlük sıcak yemek servisimiz var. Çocuk sahibi olmayan insanlar var. Tüp bebek projesinden 35 kişi faydalandı. 20 aile çocuk sahibi oldu. Bu kişileri ziyaret ettim. Çok hayır duasını aldık, alıyoruz. Toplu sünnetler yaptık. 1000 kadar çocuğumuzu sünnet ettirdik. Ayrıca fakir ve muhtaç durumdaki 200’e yakın aileye ev yaptırdık.”

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar