Canikli Hızlı Tren Güzergahına Son Noktayı Koydu

Başbakan Yardımcısı Nurettin Canikli, son dönemde fındık fiyatında yaşanan düşüşlerin nedeni konusunda Rekabet Kurulunca sıkı bir araştırma yapıldığını belirterek, "Eğer fındık fiyatı spekülasyon sonucu aşağı çekiliyorsa en sert adımları atmaktan çekinmey

info@karadenizekonomi.com / 13.03.2017

Canikli Hızlı Tren Güzergahına Son Noktayı Koydu

 Bir dizi ziyaret, görüşme ve toplantılar için Ordu'da bulunan Başbakan Yardımcısı Nurettin Canikli, 2002 yılında hükümeti devraldıklarında fındık fiyatının 0.90 cent olduğunu, üreticinin kendilerinden fiyatı 1.2 dolara sabitlemesini istediğini, bugün ise fiyatın sürekli yükselerek 3 dolar olduğunu hatırlattı. 2007-2008 yıllarında iki yıl arz fazlası fındığı TMO vasıtasıyla alım yaparak iki yılda 3 milyar TL ödeme yaptıklarını vurgulayan Canikli, bugünkü fiyat düşüşlerinin sebebini sıkı bir şeklide araştırdıklarını kaydetti.

Canikli, "Bugünlerde fındığın fiyatının düşmesinin nedeninin bir takım perde gerisindeki oyunlardan mı kaynaklandığı, burada monopol bir yaklaşımla birileri tarafından fiyat aşağı mı çekilmeye çalışıldığı bir durum mu var, yoksa serbest piyasa şartlarında ortaya çıkan bir fiyat mı bunun araştırmasını yapıyoruz. Ziraat Odalarımız Rekabet Kuruluna başvuruda bulundular. Ziraat odaları, 'Piyasa speküle ediliyor, fiyat bilinçli düşürülüyor, piyasa bozuluyor, rekabet şartları ortadan kaldırılıyor' diyerek Rekabet Kurulu'na başvuruda bulundular. Şu anda Rekabet Kurulu incelemelerini sürdürüyor. Biz de takip 

ediyoruz. Önce bunun tespitini yapacağız. Eğer, fındık fiyatı geçmiş yıllarda çokça karşılaştığımız yöntemlerle aşağı çekilmeye çalışılıyorsa Rekabet Kurulunun çalışmasıyla bu durum normale dönecektir. Ama piyasa şartlarında bu fiyat oluşuyorsa o zaman üreticiyi nasıl ve ne kadar mağdur ettiğine bakacağız. Kesinlikle üreticinin hiçbir mağduriyeti olmayacaktır. O zaman en sert adımlar atılacaktır. Fındık üreticisinin mağduriyetini önlemek için her şeyi yapacağız" dedi.

"Hızlı tren il merkezlerine dikey bağlanmasından yanayım"

Doğu Karadeniz sahil illerinden hızlı tren yatırımı gelmesi konusunda çalışma yaptıklarını, halen iki temel görüşün tartışıldığını belirten Başbakan Yardımcısı Canikli, Doğu Karadeniz illeri Samsun, Ordu, Giresun ve Trabzon'un hızlı tren imkanından mutlaka faydalanacağını söyledi.

Canikli, "Şimdi burada iki temel tartışma var. Hızlı tren sahil yolundan mı geçsin, yoksa dikey olarak il merkezlerine mi bağlansın? İkisinin de artı ve eksileri var. Özellikle hızlı trenin sahilden geçmesi noktasında başta çevre hassasiyeti olan vatandaşlarımız var. Hızlı trenin geçeceği hat üzerinde çevrenin bozulacağı yönünde görüşleri var. Bunlar haksız da değiller" ifadelerini kaydetti.

Canikli, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bir kere hızlı trenin yerleşim yerlerinden geçmesi fiilen mümkün değil. Burada altından kalkılmayacak iki durum ortaya çıkıyor. Hem mağduriyet hem de maliyet ortaya çıkar. Bizim bölge olarak en büyük varlığımız sahilimiz. Sahilimizi korumamız gerekiyor. Bir tarafı yaparken bir tarafı bozmayalım. Benim şahsi tercihim sahili kullanmamak. Hızlı tren hattını dikey olarak gerçekleştirmektir. Genel olarak bakıldığında daha doğru bir tercih gibi görünüyor. İleride teknoloji değişir, başka sistem ve modeller ortaya çıkar, çevre tahribatını en aza indirecek bir takım değişiklikler olursa konuşulur ama şu an itibariyle en doğrusu dikey geçiştir."

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar