5.12.2016

Ordu ve Yatırımlar

Gerçek gündem Ordu ilimiz adına yatırımlar ve istihdam, ekonomi olmalıdır. Ordu ekonomisinin gelişmesi ve kalkınması adına 1990’lı yıllardan bugüne devamlı olarak iş dünyası temsilcilerimizle Ordu adına yatırım istemişiz. Arşive şöyle bir baktığımda Sanset Sagra Fabrika Müdürümüz Teoman Önselle 1990'lı yıllardan bugüne havalimanı, Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi, Çevre Yolu Projesi Ordu Üniversitesi ve Ordu için yeni yatırımlar ve yaşam alanlarının ortaya çıkarılması gerektiğini hemen hemen her yıl düzenli olarak ortaya koymuş ve düzenli olarak Ordu adına her yıl bu yatırımları istemişiz.

Fındıkta lisanslı depoculuğu ve daha fazla katma değer yaratmak gerektiğini istikrarlı politikaları savunmuşuz. Şimdi artık Ordu'nun deniz üzerine yapılan havalimanı, üniversitesi, limanı, Karadeniz’i, Akdeniz’e bağlayan yolu, çevre yolu projesi son aşamaya gelmiş yaşam alanları artan Büyükşehir Belediyesi olmuş bir Ordu ili Karadeniz'in cazibe merkezi olma yolunda ilerliyor. Ordu yeni yatırımlarla sağlam bir altyapı ile Karadeniz’in parlayan yıldızı olacaktır.
Son yıllarda kente yapılan yatırımlar, Ordu’nun çehresini değiştirdi. Türkiye'de denize yapılan ilk havalimanı olma özelliği taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı, Ordu ilimizin turizm beklentisine ve başka alanlarda yatırım almasını sağlayacaktır.
Ayrıca Karadeniz’in tam orta noktasında bulunan Ordu'nun Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak olan çevreyolu projesiyle de bölgenin parlayan yıldızı olacak bir Ordu ili ortaya çıkacaktır. Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi'nin 2017yılı sonuna kadar tamamlanacak olması tarıma dayalı bir ekonomiye sahip olan Ordu'nun hem bölgesinin hem de Türkiye’nin ekonomisine yön vereceği şeklinde yorumlanıyor.
Havalimanı tamamlanan ve çevreyolu projesi sona yaklaşan, 20 bine yakın öğrencisi bulunan Ordu Üniversitesi’nde öğrenci sayısının her geçen yıl artması ve Ünye Limanı’nın da uluslararası standarda kavuşturulacak olması, Ordu’nun bölgenin gelecekte ekonomik gücü olacağı sinyalini veriyor.
Karadeniz-Akdeniz yolu hayata geçince Akdeniz’e en kısa inen yol olacak. 600 kilometre civarında. Sivaslı 2 saatte Ordu’ya gelecek. Kayseri’den Karadeniz’deki ülkelere ihracatı varsa Mersin’e ineceğine Ordu bölgesinden ihracat yapması daha kısa. Kayseri’den Rusya’ya ve diğer yerlere ihracat olacaksa en kolay yol Karadeniz-Akdeniz yolunun devamında Ordu’dan olacak. Bu Ordu’nun büyüyeceği anlamına geliyor. Rusya’ya, Bulgaristan’a, Romanya’ya muhakkak ihracatı olan bölgenin işadamları var. Rusya üzerinden Orta Asya’ya muhakkak bir ihracat olacak. Kayseri hem sanayi hem ticarette önde gelen üç ilden bir tanesi. Açılmak için muhakkak Ordu’yu, tercih edecektir.


Ordu ekonomisinin tarıma dayalı. Dünyada en fazla fındık üreten iliz. Dünya fındığının dörtte birini, Türkiye fındığının üçte birini üretiyoruz. Dünyada bal üretiminde de Ordu il bazında ön sıradayız. Türkiye'de de en fazla bal üreten il konumundayız. Türkiye'nin bal üretimi 98 bin ton civarında. Ordu'da 20 bin ton civarında üretim var.

Bu güzellileri koruma adına sağlam bir altyapı yeni OSB’ler, istihdam yatırımları ilimizi yönetenlerin, siyasetin acil gündemi olmalı iş dünyasına daha fazla zaman ayrılmalı gerçek gündem istihdam sağlayacak yatırımlar ve ekonomi olmalıdır.

Her şey daha güzel bir Ordu için.

Yazarın Diğer Yazıları

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar