OYAK’tan Ordu’ya stratejik yatırım

Türkiye’nin en değerli markalarından Sagra’nın Fatsa Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracağı yeni fabrika; ülkenin fındık başkentinden dünyaya uzanacak üretim hamlesinin yeni üssü olacak. Bu yatırımla Sagra’nın üretim kapasitesi üçe, ihracatı ise beşe katlanacak.

info@karadenizekonomi.com / 17.06.2025

OYAK’tan Ordu’ya stratejik yatırım

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, bölgesel üretimin gücünü sürdürülebilirlik vizyonuyla geleceğe taşımayı amaçlayan yatırımlar yaptıklarını belirterek, “Yerli üretimle büyüyen güçlü markalar, Türkiye’nin ekonomik geleceğinin temel taşıdır. Ordu’da kurulacak yeni fabrika, sadece bir tesis yatırımı değil inovasyon odaklı üretim kültürünü şekillendirme ve küresel pazarlarda etkin oyuncu olma adımıdır” dedi.

OYAK bünyesine katıldığı 2021 yılından bu yana büyümesini hızlandıran Sagra, Ordu’daki yeni yatırımıyla çikolataya hem Endüstri 4.0 dokunuşu hem de küresel vizyon katacak. ‘Türkiye’nin fındık başkenti’ Ordu’da üretim yapan Sagra, dünya markası olma hedefi doğrultusunda ikinci fabrikasını Fatsa Organize Sanayi Bölgesi’nde kuruyor.

85 bin metrekarelik kapalı alan üzerine kurulacak yeni fabrika; üretim hatlarından enerji yönetimine kadar tüm süreçleri otomasyonla entegre eden Endüstri 4.0 standartlarında inşa edilecek.

Tam kapasiteye ulaştığında Sagra’nın üretim hacmini üçe, bölgeden temin ettiği fındık miktarını ise dörde katlayacak olan fabrikanın 18 ay içinde kademeli olarak faaliyete geçmesi planlanıyor. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, Ordu’daki yeni yatırımın OYAK’ın uzun vadeli değer üretme anlayışının somut örneği olduğunu kaydetti. “OYAK olarak yatırımlarımızı yalnız bugünün ihtiyaçlarıyla değil, yarının ekonomik ve toplumsal dönüşüm öngörüleriyle şekillendiriyoruz. Sürdürülebilirlik, teknoloji ve verimlilik ekseninde stratejik adımlar atarken; yerli üretimin gücünü küresel rekabetin merkezine taşıyacak modeller geliştiriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda bölgesel üretimin gücünü, sürdürülebilirlik vizyonuyla geleceğe taşıyacak yatırımlar yapıyoruz. Çünkü biz, ülke ekonomisinin temelindeki yerli markaların büyümesi, üretimin niteliğinin artması ve burada yaratılan değerin, kalkınmaya katkı sağlayacak biçimde yine ülkemizde kalması gerektiğine inanıyoruz” diyen Erdem, şöyle devam etti:

“Sagra, yalnızca köklü bir gıda markası değil; aynı zamanda Türkiye’nin dünya fındık pazarındaki liderliğini temsil eden bir simgedir. 2021 yılında Sagra’yı OYAK çatısı altına alarak, bu markayı sadece korumak değil, ileriye taşımak sorumluluğunu da üstlendik. Ordu’da gerçekleştireceğimiz yeni fabrika yatırımı; üretim kapasitesini büyütmenin ötesinde, yerli tarımı destekleyen, sanayiyi dönüştüren ve bölgesel kalkınmayı tetikleyen çok boyutlu bir stratejik adımdır.”

Yatırımın aynı zamanda, OYAK’ın uzun vadeli değer üretimi yaklaşımına güçlü bir katkı sunduğunu ifade eden Erdem, “Gıda gibi yapısal olarak dirençli ve sürdürülebilir büyüme potansiyeline sahip sektörlerde üretim kapasitemizi artırarak, üyelerimizin varlıklarını istikrarlı ve kalıcı getiriler sağlayacak şekilde değerlendirmeye devam ediyoruz. OYAK olarak yerli markaların küresel pazarda söz sahibi olmasını, ekonomik gerekliliğin ötesinde bir gelecek vizyonu olarak değerlendiriyoruz. Sagra ile Türkiye’nin milli üretim gücünü pekiştirirken, ülkemizin ihracat potansiyelini büyütüyor; bunu ülke ekonomisine, üreticiye, ihracatçıya ve topluma yayılan çok katmanlı bir fayda olarak görüyoruz” dedi.

Hedef küresel rekabette Türkiye’yi temsil etmek

Yeni fabrika yatırımıyla ilgili bilgi veren OYAK Genel Müdürü Erdem, Ordu’daki mevcut fabrikanın üretim kapasitesinin sınırlarına ulaştığını, artan talep doğrultusunda ürün geliştirme ve pazar genişlemesine yönelik yeni bir yatırımın gereklilik haline geldiğini belirtti.

Yeni fabrikanın Fatsa Organize Sanayi Bölgesi’nde 85 bin metrekarelik kapalı alanda inşa edileceğini ifade eden Erdem, tesisin 18 ay içinde kademeli olarak devreye alınacağını bildirdi. Erdem, “Yeni yatırımla Sagra, fındık bazlı katma değerli ürünlerin geliştirileceği bir üretim merkezine dönüşüyor. Kapasitemizi artıracak, yeni ürün inovasyonlarına odaklanacağız. Yatırımın temel amaçlarından biri Sagra’yı küresel pazarda güçlendirmek. Yeni fabrikayla ihracat rakamlarımızı beşe katlamayı, Türkiye’yi çikolatada küresel ligde temsil eden bir oyuncu haline gelmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Endüstri 4.0 ile tam otomasyon

Yeni fabrikanın çikolata üretiminde kullanılacak en son teknolojilere sahip olacağını belirten Erdem, tesisin Endüstri 4.0 standardına uygun şekilde inşa edileceğini vurguladı. Bu altyapının, üretim süreçlerinde verimlilik ve izlenebilirlik açısından önemli avantajlar sağlayacağını söyleyen Erdem, şu bilgileri verdi:

“Üretim hatlarımızda ileri teknoloji mutfak ve paketleme sistemleri kullanılacak. Depolama kısmında ise ‘AS/RS Depo’ adı verilen tam otomatik yükleme-boşaltma sistemleri devreye alınacak. Tüm süreçlerin anlık izlenebilmesi, enerji tüketimi dahil tüm verilerin dijital panellere yansıması ve analiz edilebilmesi için Endüstri 4.0 Dijital Entegrasyon Sistemi kurulacak. Böylece veri temelli, yüksek verimlilikle çalışan, her aşamanın otomasyonla desteklendiği bir üretim altyapısı oluşturacağız.”

Enerjisini güneşten alacak

Sagra’nın çevre dostu üretim vizyonunu bu yatırımla bir adım öteye taşıdıklarını ifade eden Süleyman Savaş Erdem, fabrikanın enerji ihtiyacının büyük kısmının Uşak’ta kurulacak güneş enerjisi santraliyle karşılanacağını aktardı. Erdem, “Uşak’ta 200 dönüm arazi üzerinde inşa edeceğimiz güneş enerjisi santrali, sürdürülebilir üretim hedefimize güçlü katkı sağlayacak. Fabrika binamızı, çevreye duyarlı yapılar için dünya çapında geçerliliği olan LEED sertifikası kriterlerine uygun şekilde planlıyoruz. Bu yaklaşım yalnızca çevresel sorumluluğumuzun bir göstergesi değil, aynı zamanda ihracat pazarlarında tercih edilme nedenlerimizden biri olacak” dedi.

Sagra, Karadeniz’in 20 bin ton fındığına talip

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, yeni fabrikanın sadece bir sanayi yatırımı olmadığını, aynı zamanda bölgenin tarımsal potansiyelini sanayiyle entegre eden stratejik bir adım olduğunu vurguladı. Erdem, şöyle konuştu:

“Sagra, 1936 yılından bu yana fındığı bu coğrafyada işleyerek katma değere dönüştüren bir marka. Biz 2021’de devraldığımız bu güçlü mirası Ar-Ge, inovasyon ve yatırım odaklı stratejimizle geleceğe taşıyoruz. Sagra’nın bölgeyle kurduğu bağı derinleştiriyor, üretim kültürünü daha yüksek bir vizyonla yeniden tanımlıyoruz. Mevcut fabrikamızda yılda yaklaşık 5 bin ton fındık kullanıyoruz. Yeni yatırımla bu miktarı 20 bin ton seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu artış sadece Sagra için değil, bölgedeki fındık üreticileri için de önemli bir fırsat. Üreticilerle yeni iş birliği imkanlarını değerlendiriyoruz. Fındık bu topraklarda yetişecek, yine bu topraklarda işlenecek ve buradan dünyaya gidecek. Bu model hem üreticinin kazancını artıracak hem de bölge ekonomisine sürdürülebilir katkı sağlayacak.”

Tersine göçü teşvik ediyor

Sagra’nın Fatsa fabrikası ile mavi yaka istihdamı yüzde 50 oranında artacak. İlerleyen dönemde beyaz yaka pozisyonlardaki büyümenin de devreye girmesiyle toplam istihdam seviyesinin daha da yükselmesi bekleniyor. OYAK Genel Müdürü Erdem, “Pandemi sonrası büyük şehirlerden Anadolu’ya dönüş eğilimi arttı. Biz de bu dönüşü destekleyecek İK yatırımları yapıyoruz. Ordu ve Sagra, bu dönüşümün yaşayan bir örneği olacak” diye konuştu.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar