Seçim kampanyaları çok önemli olacak

Yaklaşan seçimler öncesi, şüphesiz kamuoyunun merakla takip ettiği konuların başında kamuoyu araştırmalarının sonuçları geliyor.

info@karadenizekonomi.com / 21.12.2022

Seçim kampanyaları çok önemli olacak

Kamuoyu tarafından özellikle takip edilen bu şirketlerden biri de kısa süre önce kurulmasına rağmen büyük ilgi uyandıran EDAR Siyasi Danışmanlık Kamuoyu Araştırmaları Merkezi oldu.

Samsun merkezli hizmet veren şirket, yayınladığı kamuoyu araştırma sonuçları ile özellikle ulusal medyada adından sıklıkla söz ettiriyor.

KARARSIZ SEÇMEN ÇOK FAZLA

Seçim kampanyalarının artık birer pazarlama faaliyeti haline dönüştüğünü dile getiren EDAR Siyasi Danışmanlık Kamuoyu Araştırmaları Başkanı Eda Serbest, “Günümüzde siyasilerin en önemli amaçlardan birisi seçmenin ilgisini çekebilmektir. Pazarlama denilince akla bir mal, ürün gelebilir fakat fikirlerin düşüncelerin de pazarlanmaya, hedef kitlelere ulaşmaya ihtiyacı vardır. Bu bağlamda kampanyalar, vaatler çok önemlidir. Özellikle, ülkenin şu zorlu ekonomi sürecinde kararsız seçmenin fazla olduğu seçim arifesinde kampanyalar seçmen davranışlarında çok önemli olacak” diyor.

SİYASET, İKNA SANATIDIR

Siyasal iletişimin seçmeni ikna etme sanatı olduğunu vurgulayan Serbest, “Seçmenler, seçim bildirgelerinin yanı sıra liderlerin ve adayların imajlarına, yani onların algılanan kimliklerine de oy verir. Kitleyi ve kendi kimliğini doğru tanımlayıp kampanyalarını ona göre hazırlamalıdır. Biz, Edar araştırma ekibi olarak seçime hazırlanan bir adayın, sahada doğru hamleler yapabilmesi için önce adayın kimliğini ön plana çıkarıyoruz. Taraflı, tarafsız tüm gazete, dergi, ulusal basında kendini iyi ifade edebilmesi için ön çalışmalar yapıyoruz. Aday ile yola çıkarken doğru strateji hazırlıyoruz. Adayın olumlu ve olumsuz yanları bizler için çok önemli. Siyasal seçim kampanyaları, bu bilgilerin seçmenlere ulaşmasında çok önemli araçtır. Siyasal kampanyalar aracılığıyla gerçekleştirilen iletişim, adayların amaçları ile seçmenlerin davranışları arasında bir bağ kurmakta, seçmenlerin umutları hayalleri ile adayların faaliyetleri arasında bir köprü görevi görmektedir” ifadelerine yer veriyor.

 SORULAR NET CEVAPLANMALI

Serbest, seçim kampanyalarının hazırlanış biçimi hakkında bilgi vererek, “Araştırma ile hazırlık, planlama ve örgütlenme, stratejinin geliştirilmesi, iletişim ve değerlendirme metotlarını uyguluyoruz. Hazırlık aşamasında partinin güçlü ve zayıf yanları, rakiplerinin durumu, seçmenlerin tutum ve istekleri araştırılarak stratejik plan için bilgi toplanılıyor. Seçim kampanyalarında görev alacak kişilerin belirlenmesinden sonra örgütlenerek iş bölümü yapılıyor. Stratejinin gerektirdiği çalışmalar bir takvime bağlanarak uygulama ve iletişime geçiliyor. ‘Seçmen bizi neden seçsin?’ sorusunun yanıtını net bir şekilde ortaya konulması cevaplanması gerekir.

SEÇMEN KENDİNDEN BİR PARÇA BULMALI

Fanatikleşmiş seçmen davranışlarının da seçim süreci boyunca büyük önem taşıdığını belirten Serbest, şu ifadelere yer veriyor: “2002 seçiminde AK Parti’nin seçilmesiyle bunu deneyimledik. Çok ciddi, doğru stratejik hamlelerle kampanya yürüttüler. Refah Partisi gibi son derece muhafazakâr bir partiden ayrılıp parti kuran bir ekibin seçim kampanyasına baktığınızda her kesimi kucaklayan vaatler ve projeler vardı. Seküler, radikal, liberal kesimden ciddi oy topladılar. Burada önemli olan strateji ve adayın bir hikayesinin olması ve o hikayesinin karşı tarafı etkilemesi. Adayın derdini kolayca anlatıyor olması lazım. Siyasal reklamları seçmene dokunmalı. İçinde insanlar ve onların gerçek sorunları, umutları, hayalleri olmalı. Seçmen, siyasal reklamlarda kendinden bir ‘parça’ bulabilmeli. Bu her seçmeni yerinden oynatır.”

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar