Aktaşlar yüzde 27 büyüdü

Nelipide ve Pidemiss markalarından sonra fast-food sektörüne yeni dahil olduğu Pideor markalarıyla emin adımlarla ilerleyen Aktaşlar Lezzet Grubu, 2017 yılını donuk ürün özelinde yüzde 20 toplamda ise yüzde 27 büyüme ile kapattı.

info@karadenizekonomi.com / 24.01.2018

Aktaşlar yüzde 27 büyüdü

Sürdürülebilir büyüme stratejisi sayesinde 2018 yılında donmuş pide üretim makine parkuruna 3,5 milyon TL’lik yatırım yapmaya hazırlanan Aktaşlar, yılsonunda yüzde 20 istihdam artışıyla da yılı yüzde 30 büyümeyle kapatmayı hedefliyor.


 NOrdu’dan çıkarak pideyi tüm dünyanın tattığı bir lezzet haline getirmeyi amaçlayan Aktaşlar Lezzet Grubu, 2017 yılını donuk ürün özelinde yüzde 20, toplamda ise yüzde 27 büyümeyle kapattı.

“Yurt içinde market ve horeca kanalında hedeflerimize ulaştık”

2017 yılını toplamda 28 milyon TL’lik bir ciroya ulaşan Aktaşlar, ihracat hedefli büyüme stratejini benimseyerek; Ortadoğu, Avrupa ve Amerika pazarından sonra şimdi de yoğun taleple karşılaştığı Avusturya, Azerbaycan, Belçika, Fransa, Hollanda, İsviçre, İtalya, Malezya, Rusya ve Ukrayna ile distribütörlük anlaşması oluşturmak için çalışmalarını sürdürüyor. 2018 yılında 3,5 milyon TL’lik bir makine yatırımı hedefleyen Aktaşlar, yılsonunda yüzde 20 istihdam artışıyla yılı yüzde 30 büyümeyle kapatmayı planlıyor. 2018’in ilk çeyreğinde Pideor markasıyla yatırım ve franchise sistemiyle büyüme hedefleri olduğunu aktaran Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, yurt içinde market ve horeca kanalında hedeflerine ulaştıklarını söyledi. 2018 yılında dış pazar ağırlıklı çalışacaklarının sinyallerini veren Aktaş, “Dondurulmuş için hedeflerimiz doğrultusunda verimli bir yıl oldu. Özellikle yurt dışı pazarı konusunda artışlarımız ve görüşmelerimiz oldu. Öte yandan dondurulmuş pide sektöründe de önemli bir büyüme yakaladık. 2017 sonu itibari ile aylık 250 ton yıllık yaklaşık 2 milyon 500 bin adet pide üreterek herksin pide yemesini sağladık” dedi.

Aktaş: Büyümemizdeki en önemli strateji ihracat

Aktaşlar için pidenin bir tat olmaktan ziyade bir tutku olduğunu belirten Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, “Aktaşlar olarak geleneksel lezzetimizi tüm dünyada tanıyor olması bizim için çok kıymetli. Öte yandan oluşturduğumuz strateji sayesinde marka bilinirliğimiz her geçen gün artıyor. 2018 yılsonuna kadar Nelipide Gurme markasıyla 20 ülkede daha olmayı hedefliyoruz. Pide dediğimiz zaman Özellikle Ortadoğu ve Balkanlar bölgesinden ilgi çok yüksek. Bu bölgeye ürünlerimizi gönderirken bir yanda da Avrupa’ya ürünlerimizi göndermeye başladık. Çünkü bizim amacımız Ordu pidesini tüm dünyanın tanımasını ve tatmasını sağlamak. Gürcistan, Azerbaycan, Almanya, İngiltere ve Katar pazarından sonra Almanya'daki görüşmelerle 13 Avrupa ülkesinde daha ürünlerimizin satışını sağlayacak, market raflarındaki yerimizi alacağız.”dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar