Başarının sırrı inovasyonda gizli

Türk fındık sektörünün en fazla ihracat yapan yerel firması olarak en büyük ilk 500 sanayi listesine damgasını vuran Durak Fındık, İSO en büyük ilk 500’de 53 basamak birden yükselerek 1.920.577.626 liralık üretim net satış ile 132’nci sırada yer aldı. Türkiye’nin yerel firma olarak en fazla fındık ihracatı yapan işletmenin başarısında en büyük etken olarak sürekli inovasyon ve AR-GE çalışmalarına verdiği önem gösterildi.

info@karadenizekonomi.com / 28.06.2021

Başarının sırrı inovasyonda gizli

Sürekli yatırım yapan ve öz kaynaklarıyla hareket ederek büyüyen bir firma olarak bilinen Durak Fındık A.Ş. 4 ayrı fındık kırma ve bir entegre tesisi ile toplamda 55 bin metrekare kapalı alanda hizmet vermektedir. Şirketin yönetim kurulu üyesi Kadir Durak, her yıl katlanarak büyüyen başarılarında süreklilik arz eden ivonasyon ve AR-GE çalışmalarının önemli yer tuttuğunu söyledi. Durak, tüm tesislerini son teknolojiyle donattıklarını ve müşterinin değişen taleplerine göre yatırım yaptıklarını belirtti.

Fındıkta ana sorun yüksek maliyetler

Yeni fındık sezonunda yüksek rekolteli bir yıl beklediklerini ifade eden Durak, buna rağmen yüksek maliyetler nedeniyle üreticinin cebine yansımasının düşük olduğuna dikkat çekti ve ekledi: “Biz ülke ekonomisi için fındığın rekoltesinin ve kalitesinin çok iyi olmasını her zaman istiyoruz. Ülkemizdeki temel problemin maliyetlerden kaynaklı olduğunu özellikle Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bu maliyetlerin daha yüksek olmasını göz ardı etmemeliyiz.  Fındık sanayinde 50 bine yakın insan istihdam ediliyor. Rekolte iyi olsun ki üretici kazansın. Ülkemize daha fazla döviz girsin, sanayi kuruluşları çalışsın ve tüm kesimlerin yüzü gülsün. Bütün bunların olabilmesi için yapısal reformlara da ihtiyaç var.

Değişime ayak uydurduk

Bu yıl için 35 milyon liralık yatırım yaptıklarının altını çizen Durak, pandemi sürecine ilişkin geliştirdikleri stratejileri de şu sözlerle anlattı: “Gıdaya dayalı ürün sattığımız için pandemiden ciddi anlamda etkilenmedik. Maliyetlerimizde bir miktar artış olmadı değil. Ama hepsini kendi içimizde hallettik. Küçük bir kısmını da maliyetlerimize ekledik. Saklayamadığımız gider ve gelirlerimiz oluştu. Temizlik malzemelerinden tutun, servis giderlerine, işçi ekipmanından, yemeklerine kadar türlü kalemlerde maliyetler artışlarımız oldu. Ama bu maliyetlerin hepsini yansıtmadık bir kısmını kendimiz karşıladık. Üstüne üstlük 35 milyon lira tutarında yeni bir yatırım yaptık. Müşteriye değişen şartlarda doğru hizmetleri verebilmek için böyle bir farklılık yarattık. Müşterinin değişen taleplerine ve değişen şartlarına adapte olmak istedik. Otomotiv veya tekstil gibi yüzde 40 ya da yüzde 50 oranında iş kaybına uğramadık. Yılın geneli itibariyle yüzde 10 kadar kaybımız oldu. Çünkü bizim sektör pandemiden fazla etkilenmedi.”

 

ETİKETLER; Karadeniz Ekonomi
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar