Hedefimiz Fiskobirlik’i dünya piyasasına duyurmak

Fiskobirlik Başkanı Bayraktar, ‘’Bu yıldan itibaren Türkiye pazarındaki kararlı yürüyüşümüzü dünya piyasasında da sürdüreceğiz. Hedefimiz Fiskobirlik markasıyla dünya piyasasında 3-4 yıl içerisinde ses getirmek’’

info@karadenizekonomi.com / 23.09.2020

Hedefimiz Fiskobirlik’i dünya piyasasına duyurmak

Bir ekonomi programında konuşan Fiskobirlik Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar, tarımsal destekleme modellerinin yöntemi ile ilgili sıkıntılar olduğunu açıkladı.

‘’Çalışmalarda iklim değişikliği ele alınmalı’’

Verimliliği artırmak amacıyla yapılan çalışmalarda iklim değişikliklerinin de ele alınması gerektiğini dile getiren Fiskobirlik Başkanı Bayraktar, ‘’ 60’ın üzerinde olan tarım danışmanlarımız, üreticilere doğru ve iyi hizmet vermek adına çalışmalarını sürdürüyor. Bilinçli tarım yapmaları yönünde üreticilerimizi bilgilendiriyoruz. Toprak Analiz laboratuvarımız hizmette. Eski model yöntemleri geride bırakarak, modern tarıma yönelmeliyiz. Fiskobirlik olarak kooperatiflerimiz ve üreticilerimize destek sağlamaya devam ediyoruz. Fiskobirlik olarak bu sürece katkı sağlamaya çalışıyoruz. Önceliğimiz verimlilik ve sürdürülebilirlik umarım ileri dönemde bunun meyvelerini toplayacağız’’ diye konuştu.

‘’Rekolte tahminden düşük olacak’’

Bu yılda rekoltenin en çok konuşulan konu olduğunu belirten Bayraktar, ‘’Tarım Bakanlığı’nın açıklayacağı rekolte miktarı tahminen açıklanan miktardan daha düşük olacak. Bu durum da dünyada ve Türkiye’de fındığı ön plana çıkaracak. Fındık fiyatları hakkında bir açıklamada bulunmak doğru değil. Piyasada çok fazla yurtdışı merkezli aktör olduğundan dolayı net bir şey söylemek doğru olmaz’’ dedi.

‘’ Nihai mamul üretiminde piyasada öncü olabiliriz’’

Türkiye’nin dünya pazarında işlenmiş ürün pazarlaması noktasında destekleme ve atılım yapılması gerektiğine değinen Lütfi Bayraktar, ‘’Büyük bir pazar olan fındık piyasasında, yerli firmalar işlenmemiş fındığı satmayı tercih ediyorlar. Firmaların markalaşma noktasında çalışmaları kısıtlı bu da piyasada zamanla tekelleşmeye neden oluyor. Fındığı işleyerek katma değerli bir ürün haline getirmemiz gerek. Markalaşma ve katma değeri yüksek işlenmiş ürün satma noktasında faaliyetlere devam ediyoruz. Nihai mamul üretiminde piyasada öncü olabiliriz. Fiskobirlik olarak son 5-6 yıldır bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. Ürün geliştirme çalışmalarımızı AR-GE merkezimizde sürdürüyoruz. Türkiye’de 50’den fazla bayi merkezi oluşturarak, yüzden fazla üründe barkotlu üretim gerçekleştiriyoruz. Bu yıldan itibaren Türkiye pazarındaki kararlı yürüyüşümüzü dünya piyasasında da sürdüreceğiz. Hedefimiz Fiskobirlik markasıyla dünya piyasasında 3-4 yıl içerisinde ses getirmek’’ şeklinde konuştu.

Fiskobirlik Başkanı Bayraktar, pandemi döneminde oluşan ekonomik sıkıntılara rağmen Fiskobirlik’in her yıl katlanarak büyümeye devam ettiğini ve üreticilere daha iyi hizmet vermek adına çalışmalara devam ettiğini belirtti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar