Güvendi: “Güçlü bir marka her kapıyı açabilir”

33 yaşında olmasına rağmen Samsun ve İstanbul’da başarılı bir şekilde yürüttüğü marka danışmanlığı hizmetlerini bir üst seviyeye taşıyan Marka Danışmanı Görkem Güvendi, Londra’da açtığı Venore Creative Worldwide Markası ile kariyerini uluslararası boyuta taşıdı.

info@karadenizekonomi.com / 31.03.2022

Güvendi: “Güçlü bir marka her kapıyı açabilir”

Venore Creative Worldwide markası ile dünyaya açılan Marka danışmanı Görkem Güvendi, markalaşmanın ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağladığını belirterek, özellikle global pazarlarda rekabet için her yönden iyi ve güçlü bir marka kimliği tasarlanması gerektiğini söyledi.

Görkem Güvendi, ulusal ve global şirkteler için markalaşmanın önemini değerlendirdi. Bir marka geliştirmenin her ölçekteki şirkete güç kattığına işaret eden Güvendi, “Marka; ürünler, mağazalar ve değerler ile ilişkilendirilir. Şirkete bilinirlik ve müşteri sadakati kazandırır. Müşterilerle etkileşim kurmayı sağlar. Böylece günlük yaşamın bir parçası haline gelir” şeklinde konuştu.

 

“Sosyal medya, kişisel markalaşmaları arttırdı”

Ticari hayatta önemli bir yeri olan markalaşmanın sadece şirketlerle sınırlı olmadığına işaret eden Güvendi, “Markalaşma, sadece tüzel kişiler için geçerli değildir. Gerçek kişiler de markalaşabilir. Halka açık ya da online kimliklerini, şirket markası gibi işlev gören kişisel bir markaya dönüştürebilirler. Sosyal medya, kişisel markalaşmaları arttırdı” ifadelerini kullandı.

“Güçlü bir marka özel ve tüzel kişiler için her kapıyı açabilir.” diyen Güvendi, şunları söyledi; “Marka, özellikle şirketler için tüketiciler nezdinde bir farkındalıktır. Bunun farkında olan şirketler ana markaları dışında alt markalar da oluşturuyor. Çünkü sektörlerdeki pastadan daha fazla pay almaya çalışıyorlar. Bu sebeple markalaşma, işletmelerin hedefledikleri pazar payına ulaşabilmelerini sağlar. Ayrıca, rekabette öne çıkmanın da bir yöntemidir.”

Yurt dışı pazarlarda markalaşmanın önemine de değinen Görkem Güvendi, özellikle ihracat için marka seçerken dikkat edilmesi gerekenlerle ilgili şu bilgileri paylaştı; “Marka, bazı özellikler içermelidir. Örneğin; marka ismi söylenmesi ve hatırlanması kolay, özgün olmalıdır. Farklı dillerde kolayca telaffuz edilebilmelidir. Ulusal ve uluslararası yasalara uygun olmalıdır. Yerel kültür yerine evrensel kültüre uygun olmalıdır. Ayrıca, ürün veya hizmet ile paralel bir isim olmalıdır.”

 

“Markalaşma şirketin değerini artırıyor”

Güvendi, markalarını uluslararası pazarlara taşımak ve global hale getirmek isteyen şirketler için uçtan uca markalaşma çözümleri sunduklarını ifade etti. Güvendi, markalaşmanın ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağladığını vurgulayarak, “Özellikle global pazarlarda rekabet için her yönden iyi ve güçlü bir marka kimliği tasarlanması gerekir.” diyen Güvendi, şöyle devam etti: “Markalaşma, şirketin değerine önemli ölçüde katkı sağlar. Bu değer, yurt dışı pazarlarda çok daha önemlidir. Çünkü yabancı bir ülkede veya global bir pazarda rekabet etmek için şirketin büyümesini sağlayacak bir markaya ihtiyaç vardır. Marka danışmanlığı hizmetlerimiz ile 360 derece çözümler sunuyoruz. Firmaların özellikle yurt dışı pazarlarda görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmada aktif rol alıyoruz. Markalaşma için stratejik önemi olan rakip analizi, hedef kitle analizi, ürün veya hizmet analizi gibi süreçlerde markanın eksik yönlerini ortaya çıkarıyor ve buna göre aksiyon alınmasını sağlıyoruz” ifadelerini kullandı.

İhracatta kurumsal marka kimliği oluşturmanın önemine işaret eden Güvendi, “Bir markaya kurumsal bir vizyon kazandırmak gerekir. Sürdürülebilirlik için bu çok önem taşır. Marka danışmanlığı hizmetlerimiz ile markanın bütününü ele alıyoruz. Nitelikli iş planları, doğru analizler ve stratejik hamlelerle markaları ihracat hedeflerine ulaştırmaya çalışıyoruz.” sözlerin kaydetti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar