Körfez’de pide keyfi

·Ordu’nun Fatsa ilçesinde Bolaman sahilindeki şirin kumsalda faaliyet gösteren Körfez lokantasının sahibi Rüştü Sezgin, “İşyerimiz aynı zamanda evimiz oldu. Aile olarak yıllardır burada yatıp kalkıyoruz” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 5.10.2017

Bolaman’da deniz kenarında yer alan Körfez Lokantası zenginleştirdikleri pide, balık ve et ızgara çeşitleri ile hizmet veriyor. Restoran sahibi ve yönetici Rüştü Sezgin hayata öğretmen olarak atıldığını, sonra öğretmenliği bıraktığını ve 30 yıldır restoran işlettiğini söyledi.

Küçük bir pide solonunu kardeşi ile ‘Irmak’ adı ile 20 yıl birlikte işlettiklerini söyleyen Sezgin, “İlk açtığımızda pide kültürü bu kadar yaygın değildi. Ekmek

fırınlarında ‘yağlı’ adı altında yapılıyordu. Eski klasik pide peynirli ve kıymalıydı. Bol soğanlı veya boş tereyağlı üzerine yumurta kırılıyordu. Daha sonra işte bu karışık pide çıktı” diye pide kültürünün gelişimini anlatı. Sezgin, vatandaşın talebi üzerine kıymanın üzerine pastırma koyduklarını, hafiften sucuk atıldığını veya kaşar koyulduğunu belirterek, “Bizi müşteri yönlendirdi. Sonra bu karışık pide olayı çıktı. Müşteri damak zevkine göre kuşbaşılı da talep etmeye başladı. Bizde o taleplere cevap vermeye başladık” diye ifade etti.

Pide üzerine ilk işyerini ben açtım

“Pide dışında talep olarak ızgara köfte, tavuk, karışık ızgara, et köfte çeşitlerimiz var. Balık günübirlik özel müşteriler için yapıyoruz. Balıkları Bolamanlı kayıkçılardan alıyoruz. Bugün şu balık çıktı diye müşteriyi davet ederiz. Boloman’da pide üzerine ilk iş yerini açan kişi bendim. Ordulu müşterilerimiz ve turlar geliyordu. Pansiyon gibi, otel gibi bir yer daha yapmak istedim, ancak binayı tamamlayamadım. Bu bölgede belediye ile birlikte proje geliştirelim dedik, o da olmadı.”

Buraya 100 sanatçı gelmiştir

“Buraya siyasetçiler de geliyor, sanatçılar da geliyor en azından bir 100 sanatçı gelmiştir. Kadir İnanır mesela her sezon gelir. Artık bizim yaşımızda geldi, 60-62 yaşındayız, şimdi çocuklar başka dalda ticaret yapıyorlar. Biz de eşimizle beraber, evimizde gibiyiz. Burada esnaflık yapan insanlar özveri ile yapıyor, ailesinin katkısı ile kira vermeden yapıyorlar. Kim buranın zengini, dendiğinde, fındık tüccarları gösterilir ancak bakarsınız kaç tane işçi çalıştırıyor, diye. İstihdama katkısı yok. Ama biz burada kendi çapımızda eleman çalıştırıyoruz.”

Amatör bir ruhla çalışıyoruz

“Mülkiyet kendimizin. Kira derdimiz yok çalışanlarımız zaten bizzat işin başındayız. Yaz kış pazar günleri doluyuz. Yani çok da karına zararına bakmadan açık tutmaya çalışıyoruz. Biraz emekliliğimiz var çok kar amacı da gütmüyoruz. Amatör bir ruhla bölgemize hizmet etmeye çalışıyoruz.”

MURHAT ATABEYOĞLU/KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar