27.06.2021

Kısa Çalışma Ödeneği 2021 yıl sonuna kadar sürsün

Eminiz ki Karadeniz iş dünyasından olduğu gibi ülkemizin diğer bölgelerinden de hükümete yönelik oluşan çok önemli bu talep karşılık bulacaktır.

Eminiz ki Karadeniz iş dünyasından olduğu gibi ülkemizin diğer bölgelerinden de hükümete yönelik oluşan çok önemli bu talep karşılık bulacaktır. Pandemi döneminde istihdamı korumak amacıyla uygulanan kısa çalışma ödeneği desteğinde Cumhurbaşkanına kanunla verilen uzatma yetkisi 30 Haziran’da sona eriyor. Yeni bir yasal düzenleme yapılmazsa hem kısa çalışma ödeneği desteği hem de fesih yasağı (işten çıkarma yasağı) sona erecek. Buna bağlı olarak ücretsiz izin desteği de aynı tarih itibarıyla son bulacak. Şu ana kadar kamuoyuna yansıyan o ki iş insanları genellikle kısa çalışma ödeneği desteğinin yılsonuna kadar uzatılması gerektiği yönünde taleplerini bildiriyorlar. Biz de Karadeniz Ekonomi Gazetesi olarak bölgemizdeki Ticaret ve Sanayi Odası başkanları görüştük. Ortak görüş, kısa çalışma ödeneğinin 2021 yılsonuna kadar devam etmesi yönünde ortaya çıktı. Salgının başından bu yana önceliklerinin çalışanlarımızın sağlığını korumak ve sonrasında da toparlanmaya ve istihdama odaklanmak olduğunun altını çizen Ticaret ve Sanayi Odası başkanları “ortak akılla milletimize ve tüm taraflara fayda sağlayacak çözümleri üretmek için çalıştık. Bu dönemde devletimiz de salgının ülkemizdeki etkilerini en aza indirmek için tüm kurum ve kuruluşları ile büyük bir özveri içinde çalıştı” dedi. “Yerinde ve tam zamanında alınan tedbir ve destekler için başta Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere hükümetimize teşekkürü bir borç biliyoruz” diyen başkanlar bununla birlikte salgının getirdiği olağanüstü koşulların hâlen devam ettiği gerçeğinin altını çizdiler ve normalleşme adımlarının hızla devreye alınmasına rağmen hizmet sektörünün toparlanması için zamana ihtiyaç bulunmaktadır” ifadelerini kullandılar.

Kapıda bekleyen işsizlik tehlikesi

Yaklaşık bir yıldır kapalı olan bazı sektörlerde fesih yasağı sonrasında, ertelenmiş kapanmaların yaşanacağını vurgulayan işadamları ise bu sebeple işsiz kalacak kişilerin işsizlik sigortasından yararlanma süreleri ile ödenek miktarlarının artırılması önerisinde bulundu.

Fındık Çalıştayı çağrısı

Bundan üç yıl önce Ordu Boztepe’de başlayan Ulusal Fındık Çalıştayı, pandeminin olumsuzluklarına yenik düşmüş ve “söz verilmesine rağmen” daha sonraki yıllarda düzenlenememişti. Yaklaşan yeni sezon öncesinde fındığın paydaşları Tarım Bakanlığı ve TMO öncülüğünde yeni bir çalıştay için çağrıda bulunuyor ve biz de bu çağrıya aracılık ediyoruz. Son olarak kendisi de fındık ihracatçısı olan Ordu Kent Konseyi başkanı Ömer Aydın gazetemiz aracılığıyla bu çağrıyı tekrarladı. Karadeniz Ekonomi Sohbetleri’ne konuk olan Aydın, bakan ve genel müdüre yönelik olarak henüz zaman varken fındığın tüm paydaşlarını bir araya getirin ve herkes eteğindeki taşları döksün” dedi. Aydın ile yapılan sohbette ayrıca spekülasyonların önüne geçebilmek için ofisin buğdayda olduğu gibi fındık sektöründe de ofisin alım fiyatının yanı sıra satış fiyatını da açıklaması ve bölgemizde hijyen depolarının oluşması fikri de ortaya atıldı.

İnsanın “keşke OGÜ için de yolcu garantisi istenseydi” diyesi geliyor!

Ülkemizdeki 55 havalimanı içinde (pandemiye rağmen) 2019 ve 2020 yıllarındaki performansıyla 17’nci sırada tamamlayan (OGU) Ordu-Giresun Havalimanı’nın yetersiz sefer sayısına rağmen bu başarıya ulaşması insana böyle bir temenniyi bile dedirtiyor. Örneğin; Sunexpress bu yaz sezonunda ülkemizdeki 17 havalimanına hem iç hat hem de dış hat, 3 havalimanına ise sadece dış hat olmak üzere seferler düzenlerken bizi nasıl görmezlikten geliyor anlamak mümkün değil. Oysa Ordu ve Giresun’un il dışında ya da ülke dışında yaşayan milyonlarca gurbetçisi var. Ama OGU’nün operasyonel ağırlığı Samsun ve Trabzon kadar fazla değil. Başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere birkaç haftalığını konulan sonra kaldırılan iç hat ve dış hat uçuşları ve KKTC seferleri yolcu sayısının azlığı gerekçe gösterilerek kaldırılmadığına eminiz. Bu netliği bize Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) istatistikleri veriyor. Operasyonel azlığa rağmen 2021 yılında uçak başına yolcu sayısı OGU 133. Bu konuda sıkıntı yaşamayan iki komşumuzdan Trabzon’da 129, Samsun’da ise 137 kişi ortalaması var. O nedenle bu performansın ödüllendirilmemesinin altında insanın başka nedenler arayası geliyor.

ETİKETLER; Karadeniz Ekonomi

Yazarın Diğer Yazıları

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar