Progıda Olam'dan Ordu’da Fındıkta Kalite ve Verimlilik Toplantısı

71 Ülkede 26 farklı ürün kategorisinde ham madde tedarik eden Olam Group Company bünyesin deki Progıda Olam firması,fındıkta verimlilik ,çocuk İşçiliği’nin önlenmesi , külleme hastalığı ve organik tarıma yönelik ,tedarikci firmalarla biraraya geldi

info@karadenizekonomi.com / 13.01.2017

Progıda Olam'dan Ordu’da Fındıkta Kalite ve Verimlilik Toplantısı

3 yıldır,sürekli yapılan toplantılarda sürdürebilirliğin ,verimliliğin ve kalitenin önemi çizilirken, fındık sektöründe çocuk işciliğin önlenmesine büyük önem veriliyor.Her yıl Doğu ve Batı Karadeniz olmak üzere iki farklı bölgenin tedarikçileriyle toplantı düzenleyen Progıda firmasının yetkilileri, fındıkla ilgili güncel konuları tedarikçilerle birlikte masaya yatırıyorlar. Bu yıl yapılan bilgilendirme toplantısında ise ‘’Fındıkta Külleme Hastalığı,Çocuk işciliğin önlenmesi ve Organik Tarım’’ konuları ele alındı.

Davetlilerin tamamının salona iştirakinin ardından eğitim programına geçildi. Programın sunumunu Progıda firması temsilcilerinden Z. Levent Zehir yaptı.

Zehir’in konuklara yönelik hoş geldiniz konuşması ve programın akışıyla ilgili bilgileri sunmasının ardından, kürsüye davet edilen ilk konuşmacı Global 

bir kuruluş olan Olam’ın Genel Müdürü Hakan Karakaş oldu.Genel Müdür Hakan Karakaş üçüncü senesi gerçekleşen bu bilgilendirme toplantılarını, fındık sektöründe iş yapanların bir araya gelmeleri açısından önemli bulduğunu söyledi.

Karakaş ‘’Bu toplantılar hepimizin bir aile ve takım olduğunu vurgulamanın dışında, hepimizin bilgilerini tazelemek ve yeni bilgileri edinmek için de iyi bir fırsat olacaktır.’’ açıklamasını yaptı. Karakaş fındıkta çocuk işciliğin önlenmesi,verimliliğin ve kalitenin artması,Küllenme hastalığına karşı alınması gereken tedbirlerin öneminin altını çizerek fındıkta inanıyorum’ki daha fazla verimlilik ve kalite arttıkca bu tüketime ve fiyatlara olumlu olarak yansıyacaktır. Olam Progıda Genel Müdürü Hakan Karakaş konuşmasını tamamlamasının ardından kürsüye davet edilen isim Progıda’nın Sürdürülebilirlik Departmanı’nın Yöneticisi Hande A. Büyüklimanlı oldu.

Büyüklimanlı, konuşmasına Olam firmasının yapısıyla ilgili bilgiler vererek başladı. Olam firmasının 71 ülkede 26 farklı ürün kategorisinde hammadde 

tedarikçisi olduğunu belirten Büyüklimanlı, Olam’ın İngiltere ve Hollanda’da ticari ofislerinin bulunduğunu, fındık sektöründe ise Türkiye’de Ordu, Giresun ve Sakarya illerinde 3 fabrikaya sahip olduğunu söyledi.

Konuşmasında fındık sektöründe ‘Manav’ adı verilen yerel fındık tüccarlarıyla ilgili sayısal verileri de davetlilerle paylaşan Büyüklimanlı, son üç yılda tedarikçilerle sürdürülebilir bir işbirliği içerisinde olduklarını belirtti.

Firma olarak Türkiye genelinde yürüttükleri zirai eğitim çalışmalarının yanı sıra Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları ile işbirliği içerisinde sosyal sorumluluk projeleri de düzenlediklerini dile getiren Büyüklimanlı, bu projeler aracılığıyla fındığın verimliliğini ve kalitesini arttırmanın yanı sıra, fındıkta çocuk işçiliğinin önlenmesi ve mevsimlik gezici tarım işçilerinin çalışma haklarının korunmasına da katkı sağladıklarını söyledi.

Büyüklimanlı’nın konuşmasını tamamlamasının ardından kürsüye davet edilen bir diğer konuşmacı Ziraat Mühendisi Hüseyin Noyan ise, 2013 yılından bu yana fındığı olumsuz etkileyen külleme hastalığıyla mücadelenin yöntemleri ile ilgili katılımcılara bilgi verdi.

Noyal'ın konuşmasının ardından kürsüye davet edilen Ziraat Mühendisi Zafer Bektaş ise fındık üreticilerinin merak ettiği konulardan olan organik tarım ve organik tarımın sertifikasyon süreçleriyle ilgili bilgi verdi

Bektaş'ın konuşmasını tamamlamasının ardından genel bir değerlendirme konuşması yapmak ve tedarikçilerin sorularını yanıtlamak üzere Olam Progıda Genel Müdürü Hakan Karakaş bir kez daha kürsüye davet edildi.

Karakaş Olam Türkiye Başkanı Ufuk Özongunun söylediği Fındık hakkında yaptığı tesbitleri hatırlatarak Fındık fiyatlarıyla ilgili olarak zor bir sezondan geçildiğini, rekoltenin az olduğu bir sene yaşandığını, fiyatlarda bir beklenti havasının oluştuğunu söyleyen Karakaş Türkiye’nin fındık ihraç ettiği ülkelerde de ekonomik krizler yaşandığını ve bu krizlerin de tüketicinin satın alma davranışlarını etkilediğini belirtti.

Bu sene dünya genelindeki fındık rekoltesinin yüksek olduğunu belirten Karakaş , kış aylarıyla birlikte çikolata tüketiminin artmasına bağlı olarak fındık ihracatının da artabileceğini ve Şubat-Mart sayımlarında görülecek olan rekolteye göre de fiyatlarda oynama olabileceğini sözlerine ekledi.

Konuşmaların sonunda ise Olam Progıda yetkilileri ve tedarikçiler birlikte yemek yedi. Katılımcılara hediyeleri takdim edildi ve son olarak toplu çekilen fotoğraf ile program sona erdi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar