Dijital dünyanın yeni gelir kapısı: “Sesli Reklamlar”

Gusta Ajans ve İş Annesi Derneği Başkanı Aynur Gönce dijital reklamcılık ve e-ticaret konu başlıklarda açıklamalar yaptı. Dijital medya evreninin geleneksel medyadan tamamen farklı algoritmalara sahip olduğunu anlatan Gönce gelecekte dijitalleşmenin kat ve kat büyüyeceğine ve sesli reklam uygulamalarının ön plana çıkacağını söyledi.

info@karadenizekonomi.com / 16.08.2021

Dijital dünyanın yeni gelir kapısı: “Sesli Reklamlar”

Gusta Ajansı 18 yıl önce geleneksel bir reklam ajansı olarak kurduklarını ancak dijital ve sosyal medyanın insan hayatına girmesiyle yeniden yapılandıklarını söyleyen Aynur Gönce İstanbul’daki dijital ve sosyal medya ajanlarını kuranların başında yer aldıklarını söyledi.  “2014 yılında arkadaşlarımla birlikte İş Annesi Derneğini kurduk. Arkamızda Ajans Gusta’nın verdiği destek vardı. Hala çalışmalarımıza devam ediyoruz.  Dijital medyanın diğer tüm reklamcılık enstrümanlarından farkı; ölçülebilir ve hedeflenebilir ve en önemlisi de maliyet avantajı olmasıdır. Ölçülebilir olması önemli. Bizler gazeteye, billboarda, televizyona veya dergiye reklam verdiğimizde o reklamı kimin gördüğünü, kaç kişinin gördüğünü, kaç kişinin ne kadar süreyle gördüğü ve kaç kişiye önerdiğini bilmiyoruz ama dijital medya bize bu verileri çok detaylı şekilde sağlıyor. Hedefleme yapabilme olanağımız var. Bizler televizyon reklamı için yayın ve bütçe yaparken şunu diyemiyoruz; sadece 25-55 yaş arası, Bursa’da yaşayan kozmetiğe ilgili kadınlar görsün.” Ancak dijital reklamda daha da detaylı bir hedefleme yapabiliyoruz. Maliyet konusu ise şu şekilde; en küçük işletmeler için ulaşılabilir demek. Doğru bir hedefleme, doğru içerik yönetimi ve doğru anahtar kelimelerle bile Günlük 50 TL ile etkili bir reklam yapabilirsiniz”

“E-ticaret ve dijital medya aynı çağın unsurları”

E-ticaret ile dijital reklamcılığın aynı dünyanın ve aynı çağın unsurları olduğunu ifade eden Gönce; “  E-ticaret müşterisi alışveriş yapmak, alışveriş öncesi başka müşterilerin görüşlerini almak ya da alışveriş sonrası kendi deneyimini başkalarıyla paylaşmak için dijital ortam da oluyor. O müşteriyi kendi e-ticaret faaliyetini tanıtmanın da yolu dijital medya. E-ticaret daha da gelişecek. Pandemi bu sektörü olumlu yönde büyüttü. 2020 Ocak- Haziran ayları arasında Dünya çapında 2019’un aynı dönemine göre rakamlarda yüzde 21’lik artış var. Kargo ve lojistikte çok gelişti. Ürünün yolculuğunu adım adım izleyebiliyoruz. Ürün paketleme sektörleri de bundan olumlu etkilendi. Birçok sektör dijital gelişim yaşadı. Video reklamlar çok daha yaygınlaşacak. Youtube çok daha fazla öne çıkacak gelecekte. Youtube da bu işe ayıracağınınız mesai ve maliyet farklı. Daha çok profesyonel olarak yönetilmesi gerekiyor. Oyun içi reklamların önünü açık görüyoruz. Özellikle müşteri gençleştirme ile ilgili adım atmak isteyen markaların çok iyi anlamış ve kavramış olması gerekiyor. Yapay zeka ile sohbet robotları gelişecek diyaloğa bağlı pazarlama gelişecek. Sesli arama artacak. E-ticaret siteleri de dahil olmak üzere marka ve şirketler sesli içerikler üretecekler. Sesli alışveriş bugün 2 milyar dolar ve 2022’de 40 milyar dolara çıkması bekleniyor.”

“Her uygulama birbirinden farklı dinamiklere sahip”

Dijital reklamcılıkta en önemli kuralın güncel olmak diyen Gönce; “Dijital reklamcılığın kendisini geliştirmesi çok hızlı oldu. Dijital mecra kullanıcılarının yoğunlukları anlık değişiyor. Algoritmalar, anahtar sözcükler değişiyor. Dijital medya da hedef kitle ve gündem algısı çok çabuk değişiyor bunu takip etmek gerekli. Dijital mecralarda birbirinden ayrı dünyalar var. İnstgram, Yotube, Linkedin, Twitter, TikTok, bloglar reklam alanlarını kullanacağınız yerler birbirinden tamamen farklı yerler. Marka ve şirket olarak çok iyi konuşma dili bulmak lazım. Aynı reklam başka bir mecrada alkış alırken diğer mecra da linç yiyebilirisiniz” dedi.

“Markalar, müşterilerini gençleştirmeliler”

Dijital reklamcılık alanının sonsuz bir özgünlük alanı olduğunu söyleyen Gönce; “İçerik kalitesi çok önemli. Tasarım değil, iletişimin dili altın kurallardan birtanesi. Markalarımıza şunu söylüyoruz; Markanın bir strateji, hedef ve vizyonu olmalı. Bu üç başlığın sosyal ve dijital mecralar için yeniden yazılması gerekiyor. Dünya’nın düzeni yeniden yazılıyor. Hem markalar hem kurumsal irtibata ihtiyacı olan şirketler dijital medya için kendilerinin yenilemeliler. Müşterilerini gençleştirmeliler. Kurumsallığa ihtiyacı olanlar kendilerini geliştirmeliler. Kendi vizyonumuz yeterli değil, genç inşaların nelerle ilgilendiklerini çok iyi ölçmeliyiz ve markaların hedef kitlesini gençleştirmeliyiz. Sosyal ve dijital medyada bizim için kolay. Doğru adımlar atılması gerekiyor. Profesyonele işler teslim edilmelidir”

“Tecrübesiz elemanlar dijital medya hassasiyetini bilmiyorlar”

Sektörde en dikkat çeken sorunun tecrübesiz elaman olduğunu söyleyen Gönce; “Ajansların doğru işler yapması gerekiyor. Zarar gören çok şirket var. Yeni mezun ve tecrübesiz arkadaşlarımız sosyal medyanın ve dijital medyanın gelişimiyle sahada yer alıyor. Büyük hatalar ve krizler meydana geliyor. Bazı toplumlarının hassasiyetiyle ilgili bilgi ve öngörü sahibi olmayan tecrübesiz arkadaşlar var ve sorunlar yaşanabiliyor. Onların yetişmesi için tecrübeli ajans ve reklamcılarla pişmesi gerekiyor. Reklamcılıkta eğitimden ziyade işi ajanslarda işi öğrenmek çok önemli. Sadece bu değil, bilgisayar kullanmasını bilen herkesin markalarını yönetebileceğini düşünmesi biraz zayıf bir düşüncedir. Bu iş profesyonellerin işi. Müşterilerimize şunu diyorum; bize güvenin ve bizde sorumluluk hissettiğimizde onu taşımak isteriz. Markanın daha yüksek karlılıkla satış yapması bizim amacımız. Bunun için tüm reklam verenlerden destek bekliyoruz” şeklinde konuştu.  (KARADENİZEKONOMİ- ASEL GÜRSOY)

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar