Karadeniz’i umutlandıran turist hareketliliği

Covid-19 salgını ile birlikte son bir buçuk yılda durma noktasına gelen turizm sektörü Kurban Bayramı’ndaki uzun tatil dönemi ile birlikte yeniden kendine geldi. Yurt dışından bu yıl yabancı turistin olmadığı Karadeniz Bölgesi’ne gurbetçi ve iç turist akını oldu. Fakat turizmciler bölgede kalıcı hareketliliği oluşturmanın ve arttırmanın yeni destinasyon ve lokasyonlardan geçtiğini söylüyor.

info@karadenizekonomi.com / 2.08.2021

Toktaş; “Beklenenin üzerinde dönem geçiriyoruz”

Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Başkanı Murat Toktaş, beklenenin üzerinde bir hareketlilik olduğunu söyledi. Toktaş; “Bayramda arife günüyle büyük bir hareketlilik başladı. Bizler bir hareketlilik bekliyorduk, bölgemizde. Tahmin ettiğimizin üzerinde bir hareketlilik oldu bu da başta oteller olmak üzere bütün bölgenin ekonomisine yansıdı. Otellerimiz doluluk oranlarına ulaştı. 15-16 aylık pandemi dönem durgunluğunun ardından son 10 gün oldukça iyi geçti. Tahmin ediyoruz ki bu hareketlilik ağustos ayı sonrasına kadar devam edecek. Pandemi döneminde müşteri bulamıyor ve tek tük işler yapıyorduk bu hareketlilik sektörü, yatırımcıyı ve sektörde çalışan insanlara moral oldu. Bunu şehirlerimizdeki trafik yoğunluğunda hissediyoruz. Bu hareketlilik bayramdan sonrasında da devam ediyor. Özellikle gurbetçilerden çok yoğun bir ilgi oldu bu sene. Karadeniz çok fazla gurbetçisi olan bir bölge. Geçen yıl kimse gelememişti bu yıl gurbetçi nüfusunda ciddi bir artış oldu. Gurbetçi dışında yurtdışından turist ağırlamadık tamamen yerli turist ağırlıklı yoğunluk yaşadık. İç turizmde bu yıl rekor kırdık. İçinde bulunduğumuz temmuz ayı 2019 gibi geçti. Ağustos’ta öyle geçecek gibi gözüküyor” açıklamalarını yaptı.

Aydın; “Sürdürülebilir turizm planına ihtiyacımız var”

Ordu Seyahat Acentaları ve Otelciler Platformu Dernek Başkanı Volkan Aydın, Ordu’da sürdürülebilir turizm planına ihtiyaç olduğunu söyledi. Aydın; “ Çok yoğun bir dönem geçirdik bayram süresince, beklentilerimizin çok üzerindeydi, çok canlı bir dönemdi. 2019 ve 2020 dönemlerine kıyaslanamayacak kadar çok iyi bir dönemdi. Ordu’da bayram döneminde bütün oteller yüzde 100 doluluk sağladı. Ordu’nun otel ihtiyacından önce sürdürülebilir bir turizm planına ihtiyacı var. Bu planda otelcilerin ya da acentacıların tek başlarına yapabilecek bir şey değil. Bunu ilde bulunan yerel yönetimden başlayıp sektörün her kesiminin ortak hareket ederek planlaması gerekiyor. Ordu’da iki ile iki buçuk aylık bir otel doluluk oranları yüzde yüze yakın oluyor. Sonraki aylarda otel doluluk oranlarımız çok düşük. Yazın iki ay otel dolacak diye yeni yatırımlara ihtiyaç duymuyorum. Gerçekleştirilecek planlarla bu 2 ay daha da arttırılırsa o zaman yeni tesisler yapılabilir. Şehir merkezindense ilçelerde yeni lokasyonlar bulmamız ve buraları geliştirmemiz lazım. Önümüzde Ayder Yaylası ve Uzungöl gibi iki tane örnek var. Buradaki yapılaşmadan ders çıkartarak hareket etmeliyiz ve planlamayı bu şekilde yapmalıyız. Turizm son iki sezondur çok ciddi darbeler aldı ve ilk el atılması gereken sektörlerden bir tanesi” açıklamasını yaptı.

Memiş; “Yüzde 100 doluluk oranına ulaştık”

Yason Blue Otel İşletme Sahibi Şenol Memiş, bayram döneminde yüzde 100 doluluk oranına ulaştıklarını söyledi. Memiş; “Yason Blue Otel olarak yeni açılmamıza rağmen oldukça iyi bir bayram tatili dönemi geçirdik. Otelimizde yer yoktu ve gelen müşterilerimize de yok çekmek zorunda kaldık. Restoran ve havuz kısımlarımıza da rağbet vardı. 2021’e iyi başladık ve iyi de gidiyoruz ve gelecek dönemden de umutluyuz. Pandemi döneminde evlerdeydik ve seyahat etmeyi, dışarda kahvaltı yapmayı, akşam yemeği yemeyi çok özledik. Gelecek yıldan da umutluyuz. Karadeniz’de yatak ve otel sayımız çok az. Ordu’da tüm oteller olarak bin 700- bin 800 yatak kapasitemiz var bu kapasite Ege, Akdeniz Bölgesi’nde bulunan büyük bir tane otelin yatak kapasitesine eşit neredeyse. Yeni tesislerin yapılması gerekiyor. Burada otelimiz arsası bize aitti. İmar yoktu ve biz münferit imar yaptırdık. Turizm Bakanlığı tarafından bize onay verildi bizde bunu kullandık. Bu tesis için 5 kat hakkımız vardı. Biz bölgede emsal teşkil edeceğimiz için yatay mimari istedik ve 3 kat yaptık. Karadeniz’de bu tür yatay mimari tesislerinin kurulması gerekiyor. Biz burada yeşilliği bozmadık ve bizden sonraki tesislere örnek olacağız. Doğaya sahip çıkmamız lazım. Biz kendi köyümüzü kurtardık. 3 kat yüzde 50 imarla bu otelimizi inşa ettik” dedi. (ÖZEL HABER- HALİL YILMAZER)

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar