Dünya markası Turan Seramik’ten kapasite artışı

Yüksek ölçekte sanayi tesislerinin parmakla gösterilecek kadar az olduğu Ordu'da 300’ün üzerinde kişiye sağladığı istihdamla ülke ve bölge ekonomisine önemli katkılar sunan Turan Seramik A.Ş,  ihracata daha fazla ağırlık vermek amacıyla kapasitesini artırmaya hazırlanıyor.

info@karadenizekonomi.com / 21.06.2021

Dünya markası Turan Seramik’ten kapasite artışı

Karadeniz Ekonomi’ye konuşan Turan Seramik A.Ş yönetim kurulu başkan vekili Olgun Çakmak, “330 kişilik istihdamla 40’a yakın ülkeye ihracat yapan fabrikamızda yılda 10 bin ton hammadde işliyoruz. Bu da 500-550 bin ton seramik demektir. Firma olarak yüzde 30 üretim artışı hedeflediğimiz için bir yılda tamamlamayı planladığımız yeni bir yatırıma başladık. Üç vardiya halinde üretim yapmaktayız ve yüzde 90 yerli hammadde kullanıyoruz. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 65’ini iç piyasada yüzde 35’ini de ihracatta pazarlıyoruz.  Yeni dönemde ihracat hedefimizi iç pazarla eşitlemeyi istiyoruz. Yani yeni hedefimiz yüzde 50 dış pazar satışı. Bu nedenle kapasite artırımına gidiyoruz” dedi.

Markaya olan inanç

Şu anda 40’a yakın ülkeye ihracat yapan Turan Seramik’in lavabo ve klozet gibi seramik sağlık gereçlerinin daha çok Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinde talep gördüğünü ifade eden Çakmak, marka güvenirliğini şu sözlerle ortaya koydu:

Hem satış hem üretim hem de kalitede kendimizi geliştirerek Avrupa'da en zor ürün beğenen ülkelere satış yapmayı başardık. Bu ülkelerin başında Fransa, Belçika, Hırvatistan, Almanya, Rusya, Yunanistan, Ukrayna, Fas ve Türkmenistan geliyor. Yanı sıra Arnavutluk, Kosova, Bulgaristan, Fas ve Cezayir’de de ürünlerimiz büyük talep görüyor. 100’den fazla çeşit ürün, talebe göre pazara sunulmakta olup geçen yıl 3 milyon dolarlık ihracata imza attık. Bu yıl için rakamın 4 milyon dolar olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. Pandemi sürecinde özellikle tedarik ve sevkiyatta yaşanan sıkıntıları artık aşılanmanın da kat ettiği mesafeyle giderileceğine olan inancımız var. Ülke ekonomisi açısından yılın ikinci yarısını toparlanma süreci olarak öngörüyoruz. Tam normalleşmeye geçilmesiyle ihracat hedefini daha yukarılara taşımayı, buna paralel olarak istihdamı da artırmayı istedik. Firma olarak ülke ekonomisine yıllık 60 milyon lira katkı sağlamak da bizim için büyük bir gurur kaynağı oluyor.

1976 yılında Çakmaklar Yapı Malzemeleri Kolektif Şirketi ile başlayan ticari yolculuğunda 45 yılı geride bırakan Turan ve Burhan Çakmak kardeşler, işletmenin yapı malzemeleri tedariki ve satıcılığından ülkemizin ilklerinden olan Turan Seramik markasına ulaşmasının mimarlarıdır. 1987 yılında vitrifiye seramik sağlık gereçleri üretmek için Turan Seramik A.Ş’ye dönüşen firma, üç yıllık AR-GE ve yatırım çalışmaları sonrası 1990 yılında ilk üretimine başlamıştır. Turavit markasıyla kaliteli üretim ve ürün çeşitliliği ilkesiyle yola çıkan ve bu süreçte ciddi adımlar atarak sektöründe yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda yerini almayı başarmıştır. 25 bin metrekare alan üzerine kurulu olan 15 bin metrekarelik alanda TSE-CE-İSO standartları kapsamında 300 kişi çalışanı ile Ortadoğu, Balkanlar, Türk Cumhuriyetleri, Avrupa ve Kuzey Afrika’ya ihracat yapmaktadır.

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar