İhracat pazarlarını artıran DKC Grup,% 50 büyüyecek

2012 yılında, üç yıllık AR-GE çalışmaları sonunda tarımsal ham madde işleme, perakende, üretim, ithalat ve ihracat gibi farklı alanlar da önemli tecrübelere sahip üç girişimci tarafından kurulan DKC Grup, 33 ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla adından söz ettiriyor.

info@karadenizekonomi.com / 21.12.2022

İhracat pazarlarını artıran DKC Grup,% 50 büyüyecek

Grubun yeni yıldaki en büyük önceliği, şu anda üretimde %20 olan ihracat payını yeni yılla birlikte %50’ye çıkarmak.

Atıştırmalık ve kahvaltılık grubunda  Nut Bari ve Nut Master markalarıyla yer alan DKC Grup, yıllık 11 bin ton üretim ile 160 kişiye istihdam sağlıyor.

AR-GE VE E-TİCARET ÖNCELİĞİMİZ

AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarına önemli yatırım yaptıklarını ifade eden DKC Grup Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Kaynar, “Şirketimizde, kendi tasarımımızı ve kendi AR-GE çalışmalarımızı hayata geçiriyoruz. Şirketin hacmine göre çok sayıda gıda mühendisi, kimya mühendisi bulunduran bir firmayız. Ürünün, hammadde alımından son sevkiyata kadar tüm operasyonları yapabilme yeteneğine sahibiz. Bunun yanı sıra, dijitalleşmede de önemli adımlar atıyoruz. E-ticaretimiz aktif olarak hizmet veriyor. Bu sistemi yakın zamanda yurt dışına da açmayı düşünüyoruz” diyor.

YATIRIMLAR SÜRECEK

2022 yılında dış ticaret yatırımlarına hız verdiklerini ifade eden Kaynar, “Enflasyon, Türk Lirası'nın değer kaybetmesi ihracatı zorunlu kılıyor. Şu an maalesef kimse yerli piyasada kendini büyütemiyor. 2022’nin ilk aylarında tam olarak ihracata yatırım yapıldı. Bu senenin en büyük mihenk taşı dış ticaret oldu diyebiliriz. İhracata ağrılık verirken bir yandan da yatırımlarımıza da devam ediyoruz. Şu an kendi hacminden fazla üretim yapan bir fabrikayız. Fiziksel olarak alanı büyütmeye yönelik yatırım planımız var” ifadelerine yer veriyor.

DKC Grup Genel Müdürü Faruk Gür, fabrikada tam otomasyona geçiş için yatırımların sürdüğünü ve kullanıma başlanan makinelerle üretim hızının ve kalitesinin daha da yukarı çıktığını dile getiriyor.

İHRACATTAKİ HEDEF DAHA DA YÜKSELİYOR

İhracata yönelik hamlelerin her geçen gün daha da önem kazandığına vurgu yapan Gür, “Şu an 33 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu sayıyı artırmakla birlikte en büyük hedefimiz, özellikle yurt dışında zincir marketlerle çalışmak. Bu, bizim üretim planlamalarımız için de oldukça konforlu bir alan yaratıyor. Uzun yıllara dayalı bir güven ve anlaşma olduğunda biz de hem yatırım gücümüzü artırır hem de planlamalarımızı ona göre yaparız. Bunun için yeni yıldaki en büyük hedefimiz, zincir marketlerdeki pazar payımızı artırmak” şeklinde konuşuyor.

Şu anda ihracatın toplam üretimdeki payının yaklaşık yüzde 20 olduğunu dile getiren Gür, yeni yılla birlikte bu oranı yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflendikleri belirtiyor.

 

ETİKETLER;
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar