27.10.2025

Amerika pazar ve seyahat notlarım - 35

Yıl içerisinde Los Angeles, Las Vegas ve Houston’da katıldığım iş toplantılarında ilginç bir deneyim yaşadım. Aşağıdaki ilk dört soru standart soruluyor ve devam ediyordu.

Beklentim ilk sorunun “fiyat” veya “ürün çeşitleri” olmasıydı. Ama öyle olmadı!

Karşımdaki Amerikalı iş insanı doğrudan şunu sordu:

👉 “Amerika’da şirketiniz var mı?”
👉 “Burada deponuz var mı?”
👉 “Stok tutuyor musunuz?”
👉 “Hâlihazırda distribütörünüz var mı?”

O an bir kez daha anladım ki; Amerika’da mesele sadece ürününüz değil. Onlar için sahada varlık gösterebilmek, operasyonel gücü kanıtlamak en az ürün kalitesi kadar önemli.

Tabii bu sorular burada bitmiyor. İlk dakikalarda masaya şu başlıklar da geliyor:

❓ Sizin ürününüzü diğerlerinden farklı kılan ne?
❓ Sürekli ve düzenli teslimat yapabiliyor musunuz?
❓ Ürünleriniz ABD’nin regülasyonlarına uygun mu?
❓ Şu anda kimlere satıyorsunuz?
❓ İadeleri nasıl yönetiyorsunuz?

Kısacası Amerikalılar üç şeye odaklanıyor:

🔹 Value Proposition (Değer Önerisi)
🔹 Trust (Güvenilirlik)
🔹 Execution (Teslim & Hizmet Gücü)

Amerikan iş kültüründe “vakit kaybetmeden özü görmek” çok önemli. Bu yüzden bu sorulara kısa, net ve güven veren yanıtlar hazırlamak; iş birliğinin kapısını aralıyor.

💡 Sizce Türkiye’den çıkan bir markanın Amerika’da en güçlü “value proposition” argümanı ne olmalıdır?

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar