26.02.2018
Karadeniz olarak, artık katma değerli üretime yönelmemiz potansiyelimizi iyi kullanmamız ve Karadenizden yeni markalar çıkarmamız lazım. Yan katma değeri artırmak için mutlak sürette Ar-Ge, tasarım ve markalaşma konusunda daha fazla emek vermemiz gerek. Ürünlerimizi markalaştırıp, farklı tasarımlarla daha katma değerli hale getirebiriz.Karadeniz bölgesi cari fazlası veren sektör ağırlığı var. Bunu artıya çevirmemiz gerek. Üretimde katma değeri artırabilirsek ihracatımızı da istediğimiz yerlere getirebiliriz.
Yetkili ağızlar zaman zaman desteklerin revize edileceğinden söz ederler oysa bu işletmelere, sadece Ar-Ge ya da markalaşmayı özendirme desteği yetmiyor; ölçek büyültmeleri için işbirliği girişimleride gerekiyor.KFG özellikle sanayicilerin yüksek faiz ödemesini engellemekte kullanılmalı.
Bununla birlikte Türkiye ekonomisinin lokomotiflerinden biri olan inşaat sektöründe son zamanlarda firmaların markalaşmaya daha fazla önem vererek bu alandaki yatırımlarını arttırdıklarını gözlemliyoruz.Son yıllarda bu anlamda büyük bir gelişme kaydeden inşaat sektörü, iş akışı açısından şanslı bir sektör olsada yüksek faizlerin sektörü çıkmaza soktuğunu söyliyebiliriz.Canlılığın devam edebilmesi noktasında kentsel dönüşümünde başarıya ulaşması büyük önem arz ediyor.Rize bu anlamda düğmeye bastı dileriz Karadeniz'dede kentsel dönüşüm biranönce başlar.