17.12.2015

BUNLARIN Kİ; FINDIKTA FİYAT DEĞİL, BASINDA YER ALMA HESABI!

Fındık fiyatının çıkıp-inmesi en çok kimlere yarıyor?

*

Nereden baktığınıza bağlıdır!

*

Paradan,yani kazanç hesabından, açısından bakıyor iseniz, satıcı ile alıcıyı ilgilendiriyor!

Fiyat inip-çıktığı zaman karşılıklı üzüntüler, sevinçler oluşuyor ki bu eşyanın da insanın da tabiatına uygundur.

Hangi satıcı ucuza satmak, hangi alıcı da pahalı almak ister ki?

Demek ki, "hayat acıları ve sevinçleri ile bir bütündür" diyenler haklıdır.

Kimin zaman satıcı mutlu oluyor, kimi zaman da alıcı..

Bunda bir anormallik yok... Çünkü piyasa serbest koşullarda oluşuyor.

Tek ilginç ama gerçek tarafı, her işte olduğu gibi, mutluluk ve mutsuzluk tahterevalli gibidir. Birinin mutluluğu, diğerinin mutsuzluğu üzerine kuruluyor, kurulabiliyor.

*

Ancak, bilir misiniz ki, her iki halde de, yani fındık fiyatının düşmesi ile de, çıkması ile de mutlu olanlar, istediklerini elde edenler var.

Çünkü,onların hedefi, gayesi fındık üzerinden "her gün beni görüyorlar, konuşuyorlar" diyebilmek için gazetelerde, televizyonlarda, internet sayfalarında yer alabilmek.

Allah'ları var! Benim meslektaşlarımın da "sayfalar dolsun da nasıl dolarsa dolsun" hesapları yüzünden kamuoyundan hiç eksik olmuyorlar.

*

Kimler mi?

Ziraat Odası hesabına söz alanlardan başkalarına yer kalmıyor ki!

*

Nasıl mı?

Her durumda, yani fiyat inse de, çıksa da bu zat-ı muhteremlerin söyleyecekleri bir şeyler mutlaka var.

Fiyatın 3 kuruş inmesini görmeye görsünler, "o suçlu, bu suçlu."

Yok "ihracatçı suçlu!", Olmadı, "fındığını pazara indiren üretici suçlu!"

Sanırsınınız ki adamlar karaborsacı, "Satmayın stok yapın. Sonra pahalıya satarsınız" deyip duruyorlar. Duruyorlar da, genelde bunun tersinin olduğunu geçen hafta sayısız örnekle ortaya koymuştuk.

*

Ez cümle. Sonuç itibari ile fındıktan kamuoyunda tanınırlık, bilinirlik adına (doğru olup olmadığı hiç önemli değil) en çok nemalanlar ne üreten, ne işleyen, ne de alıp tüketenler!

İşleri güçleri, "fındık indi-bindi! Fiyat düştü-çıktı. Rekolte azaldı-arttı" demekten başka bir şey olmayanlar.

Bunlar için, yani bu denli medya da yer alanlar için, basın camiasında bir deyim var ama, alınırlar diye kullanmıyorum.

Ama, yine de basit bir çağrıyı tekrarlıyorum: "Yüzünüzü bu kadar eskitmeyin."

Ve de, asıl işiniz olan ziraatciliğinizle ön plana çıkın.

Çünkü, atalarımız "Ayinise iştir kişinin lafa bakılmaz" boşuna dememişler.

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar