13.03.2018
Karadeniz Akdeniz Yolu Projesi, eski adıyla Dere Yolu Projesi bölgemizi Sivastan başlamak üzere Kayseriden Osmaniyeye kadar 40 ilin ekonomisiyle Mersin Limanına kadar ulaşacağımız 150 yıllık mazisi olan devasa bir projedir.
Sivas TSO Başkanı Osman Yıldırımın yollar birleşecek ticaret büyüyecek sözü aslında her şeyi çok net özetliyor. Gazetemizin bu haftaki manşetini de bu devasa projeye ayırdık.
Bölgemizin kalkınması ve gelişmesi bu önemli projelerin tamamlanmasından; bölgemizin liman eksiğinin tamamlanmasından geçiyor. İnanıyoruz ki bu proje tamamlandığında bölgemiz ticaret üssü olacak.
Bölgesel kalkınma için ulaşım son derece önemli. Orduya yapılacak olan liman Sivasa yapılmış olacaktır sözüyle Sivas TSO Başkanı da bunu çok iyi desteklemekte.
Başkan Yıldırım, Karadeniz Akdeniz Projesinin (KAP) Türkiyenin gelişmesine önemli katkılar sunacağını, bu yol ile Anadolu'nun merkezi Sivasın, liman ile buluşacağını ve böylelikle Karadenizdeki illerin de Ordu üzerinden Orta Anadoluya ve Akdenize ulaşacaklarını çok iyi bir şekilde ifade ediyor.
Yollarla birlikte rekabet gücümüzün artmasını, işbirliklerimizin çoğalmasını ve bu projelerin bir an önce tamamlanmasını diliyoruz.
TMOYA RAPOR SUNANLAR VE SONUÇLARI
TMO Genel Müdürlüğü yetkilileri Batı Karadeniz ve Doğu Karadenizde yapılan araştırmalar sonucunda piyasada fındık ihtiyacı doğduğundan depolarındaki fındığı satışa çıkardıklarını kamuoyuna açıklamışlardı.
Bunun sonucun da; 27 firma satış için TMO depolarından bugüne kadar 1.500 kg numune almıştır. Dolayısıyla depolardaki fındığın randıman kriterleri ve değerleri bütün sektör tarafından bilinir kılınmıştır.
Şimdi asıl soru şu!
Giresun levant kalite fındık bu kadar ilgi görürken, TMO Genel Müdürlüğüne bu kadar talep varken TMO depolarındaki fındığın satışını hâlâ neden gerçekleştiremedi?
Gerçekleştirdiyse eğer bundan kamuoyunun neden haberi yok?