14.12.2020

Lego

Alışkanlık, Bağlantı Kurma Biçimimizdir.” – Jørgen Vig Knudstorp, LEGO Group Başkan ve CEO’su

Hayatımda ilk LEGO oyuncağımı 80’lerin ortasında 9 yaşımda annem almıştı. Ne zaman ki henüz 9 yaşındaki kızım Bilge’ye 2017 yarıyıl tatili hediyesi olarak bir LEGO Friends seti hediye etmek üzere eşim sipariş ettiğinde bir anım geldi aklıma.

1984 yılındaki LEGO’lar ile 2017 yılında üretilen LEGO’lar arasında mantık aynı olsa da oyuncaklarda çok farklar var. Ürün yarı yarıya kampanya indiriminde olduğundan yoğun talep dolayısıyla olsa gerek ürün stoklarda kalmadığından siparişimiz ancak yarıyıl tatili bittikten sonra elimize ulaştı. Kızım mutlu oldu ve derslerinden kalan zamanlarında vakit geçiriyor, birkaç gündür akşamları evde kendisini ilgiyle izliyorum.
 
70’lerde ve 80’lerde doğup, 80’lerin sonu ve 90’ların başına kadar çocukluğunu yaşamış olanlar olarak bununla ne kadar övünsek azdır. Dijitalleşmenin adımları henüz yeni yeni duyuluyordu, oyunlu kol saatleri, elden düşmeyen tetrisler, atari oyun salonları her mahallede yaygındı ama yine de zamanımız büyük bir bölümünü bunlarla değil sokakta arkadaşlarımızla oynayarak geçiyorduk. Günümüzde ise hemen hemen her yaşta insan akıllı telefonlarına bağımlı gibi. Yaş sınırlaması yok. Masa ve ve laptop denen dizüstü bilgisayarlar hızla yerini önce tablet bilgisayarlara şimdilerde ise akıllı telefonlara ve akıllı saatlere bıraktı. Sokaklarda ise çocuklar pek az.
Alman futbolcu Giuseppe “Billy” Reina, 1996’da Almanya futbol ligi Bundesliga’da DSC Arminia Bielefeld ile sözleşmesine “Kulüp her yıl için kendisine bir ev inşa eder” maddesi koydurdu. Ama evin özellikleri ve boyutu yazılmadığından kulüp Reina’ya 1999’da ayrılana kadar her sezon sonunda birer tane olmak üzere üç adet Lego ev hediye etti.
 
Harvard Business Review Türkiye Ocak- Şubat 2017 son sayısında kapak konusu konuğu LEGO Group CEO’su Jørgen Vig Knudstorp’un HBR kıdemli editörü David Champion ile bir söyleşisinde (s. 56) “Müşteriler markanızla duygusal bir ilişki kurduğunda onu elde etmek için çaba harcarlar. Bu da insanların bilinçli bir seçim yaptığına işaret eder. İnsanlar iPhone 7 almak için günlerce sırada beklemedi çünkü bu artık otomatikleşmiş bir tercih haline gelmişti. Elbette ki her marka tüketiciler ile duygusal bir bağ kuramaz. Havayolları ve oteller sadakat programları ile bizi sadık olmaya zorlarlar çünkü onlarla bir duygusal bağ hissetmeyiz. Alışkanlık, bağlantıyı kurma şeklimizdir. İnsanlar aynı şeyleri düzenli biçimde yaparak alışkanlık geliştirirler. Zamanla bu alışkanlıklar değerlere dönüşür. Eğer markanızı bir değer, birinin kimliğinin bir parçası haline getirebilirseniz çok güçlü bir rekabet avantajı elde edersiniz. Ancak her şey markanızı alışkanlık haline getirmekle başlar.” ifadesini kullandı.
 
Qmark Danışmanlık Kurucu-Kıdemli Danışmanı ve yazar Mehmet Yıldırım Özel’in e-posta ile ilettiği 30 Kasım 2018 tarihli “LEGO” başlıklı bir makalesi ile haberdar oldum THY’nin son reklam filminden. Makalesinde Türk Hava Yolları’nın yeni ve eğlenceli havayolu uçak içi emniyet filminden bahsediyordu. Yazıda; küçük ve sevimli LEGO karakterlerini bir araya getiren emniyet filminin sonuna doğru ise THY hostesini temsil eden LEGO kahramanı şöyle diyor; “Harikaydı çocuklar, hadi dünyayı keşfedelim”. Lego emniyet filminin son saniyelerindeki şarkının sözleri ise; “Şölene katılalım, göklerde uçalım”. 

THY, Warner Bros. ve LEGO işbirliğiyle yapılan bu kısa filmde 3 milyon LEGO parçası kullanılmış. 
 
Bu arada 2009 yılında, First Lego Ligi 5. Türkiye Robotik Turnuvaları Türkiye Şampiyonu olan ve 13-18 Mayıs 2009 tarihlerinde ABD’nin Georgia Eyaleti’nin Atlanta şehrinde düzenlenen FIRST®️ LEGO®️ League dünya turnuvası dördüncüsü seçilen şimdiki adı T.C. M.E.B. Ordu Altınordu Dr. M. Hilmi Güler Bilim ve Sanat Merkezi olan Ordu Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) YOROZ takımı heyeti için Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin’in ricası üzerine, Yoroz takımı heyetinin dünya turnuvası yarışması ziyaretleri öncesi şahsi temaslarım ile ulaşabildiğim Atlanta merkezli Georgia Türk-Amerikan Kültür Derneği (TACAGA) Başkanı Mazlum Koşma nezaket ve misafirperverlik gösterip, yarışma boyunca konuk heyetle ilgilenerek ve ağırlayarak şehri gezdiren TACAGA arasında ilgili turnuva ve ziyaret kapsamında bağlantı kurulmasını sağladım.

ETİKETLER; Karadeniz Ekonomi

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar