13.10.2019

Bildiklerinizi Unutun!

Kıymetli okuyucularım, Karadeniz Ekonomi Gazetesine “hoşbuldum”

Bundan böyle bölgemizdeki işletmeler, girişimciler ve markalara esin kaynağı olup iyi örnekleri çoğaltan Karadeniz Ekonomi Gazetesinde; “Paradigma” kavramı ve ana teması altındaGirişimcilik, markalaşma, itibar ve imaj yönetimi, Yönetim ve Strateji,  Liderlik, İnovasyon, Patent, Coğrafi işaret, Kalite, Başarı ve gelişim üzerine bilimin objektif,  şahsımın ise sübjektif paradigmaları doğrultusunda yazılar kaleme alacağım.

Paradigma; sahip olunan değerler dizisi, zihin haritası, hayata bakış açısı, yaşam felsefesi, olay ve olguları anlamlandırma perspektifi ve herhangi bir konudaki tutum ve yargımızı ifade eden önemlibir kavramdır. 

Bizler, yaşama, sanata, eğitime, çevreye, modaya, ekonomiye, aileye, kültüre, spora, pozitivizme, modernizme,post-modernizme, metafiziğe, hümanizme,  barışa, aşka, üretime, ideolojilere ve diğer bütün olgularla ilgili çeşitli paradigmalara sahibiz. 

Mesela, “Türkiye tarım ile kalkınır” veya bunun aksine “Türkiye katma değeri yüksek teknoloji üreterek kalkınır” önermeleri birer paradigmadır.

Yine:

  • Markalar güçtür,
  • Liderlik doğuştan gelir,
  • Ar-Ge gereksizdir.
  • “Çalışmak başarıyı getirir”  ya da aksine “şans başarıyı getirir”
  • Üretim faaliyetleri pazarlamadan daha önemlidir.
  • “Rakipler düşmandır” ya datam tersine “rakipler bizi geliştirir.”
  • Müşteri kraldır.
  • Çalışanlara güvenilmez.
  • Başarısız öğrenci yoktur.
  • Bir şey pahalıysa iyidir.
  • Eğitim ücretsiz olmalıdır veya Eğitim ailede başlamalıdır,  bakış açıları da birer paradigmadır.

Kısaca, yukarıdaki örneklerde olduğu gibi hepimiz, yaşamı anlamlandırırken kendi paradigmalarımızı kullanırız.

Umudum odurki; Yapay zekâ, dijital çağ, sibernetik, robotik, sanal işletmeler, uzay mühendisliği ve“Bildiklerinizi Unutun”mottosuyla yaşamımıza giren 4.0 endüstri devrimini yaşadığımız bu süreçte Büyük Türkiye’nin gelişim ve kalkınma yolculuğunda faaliyet gösteren her bir işletme, kişi ve kurumumuza bir bilim insanı misyonuna uygun olarak güncel ve yararlı düzeyde bilgi desteği sunabilirim.

İlk Yazımda“Bildiklerinizi Unutun”  diye çok çılgın bir başlık attım.. Fakat bu motto tam da günümüzü sembolize eden bir paradigma.. artık günümüzde hiç bir şey eskisi ve alışık olduğumuz yapıda değil..X,y,z kuşakları, beklentiler, tercihler, sanal dünya ve ötesi.. Artık iki kere iki dört etmiyor.. Bilinen ve geleneksel yaklaşımlar işlevsiz kalıyor.. İyi ile kötü, güzel ile çirkin, doğru ile yanlış grift ve paradoksal bir sarmalla iç içe geçmiş durumda.. Başarı ve hedeflere giderken tek ve her zaman geçerli bir yöntem yok.. kimi kişi ve kurumlar bir gecede fenomen olurken, 100 yıllık şirketler saman alevi gibi yok olabiliyorlar. Dolayısıyla 4.0 Endüstri devrimi kartları ve oyuncuları yeniden tanımlamayı öneriyor. Sonuç olarak, bilinen gerçekler yeniden sorgulanıp yerle bir olabilmektedirler.

Bu vesile ile farklı, özgün ve yenilikçi bakış açımızı ve benliğimizden damlayan kelimeleri, siz değerli okuyucularla buluşturan Karadeniz Ekonomi Gazetesinin değerli yöneticisi Murat Gürsoy ve ekibine teşekkürü borç bilir, bütün kıymetli okuyucularımıza saygı ve sevgilerimi sunarım.

 

 

 

 

 

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar