10.11.2019

Kalite tesadüf değildir!

İkinci dünya savaşında, Hiroşima ve Nagazaki’de iki atom bombası yiyerek savaştan yenik çıkan, diğer taraftan o yıllarda kalitesiz üretimle anılan Japonya,  yaşadığı bu büyük travmadan dersler çıkarıp bu doğrultuda kendisine barışçıl, üretken ve üst düzey kalite anlayışını benimseyen bir paradigma belirlemiştir.

Bu kapsamda, kalite konusunda ABD’de çalışmalar yapan fakat fikirleri çok ilgi görmeyen Dr.Edwards Deming’i japonya’ya davet ederek onun kalite yönetim felsefesini öğrenmek istediler. 1950 yılında Japonya’ya gelen Dr. Deming verdiği ilk seminerde;  “Eğer beni dinlerseniz beş yıl içerisinde dünyayı yakalayabilirsiniz. Dinlemeye  devam ederseniz dünya sizi yakalamak için uğraşır.”dedi.Japonlar akıllıca davranıp onu dinlediler ve kalite anlayışı Japonya’da yeşermeye başladı. Bugün kalite anlayışının meyvelerini toplayan Japonlar; Sony, Toyota, Honda, Mazda, Suziki, Nissan, Mitsubishi, Kanon, Panasonic, Toshiba ve Bridgestone gibi global markalara sahipler. Aynı zamanda fantastik ekonomileri, büyüleyici üretimleri ve mükemmele yolculuk yapan kalite anlayışları vardır.  Türkiye ise kalite anlayışı ile pratik yaşamda 1990’lı yıllarda tanıştı. Örneğin, benimde mezun olduğum bölüm olan Kalite Yönetimi bölümü 1995 yılında Kocaeli Üniversitesinde açıldı. Yine bu yıllarda ISO vb. kuruluşlarla işbirlikleri yapıldı.

Peki, Kalite Nedir? Günümüzdeki işletmeler bunu nasıl uygulayabilirler?

Kalitenin onlarca tanımı vardır. Fakat en genel anlamıyla Kalite; tasarımdan üretime; ambalajlamadan servise, fiyattan estetiğe kadar müşteri istek ve ihtiyaçlarını göz önüne almak ve onun ötesine geçmektir.”

Diğer taraftan;

Kalite,yüksek standartlara sahip bir yaklaşımdır.

Kalite, Kaizen felsefesi ile daima mükemmele ulaşmaya çalışan ve içerisinde yenilikleri barındırın bir yaklaşımdır.

Kalite tesadüf değil, bilim ve sanatın izdüşümüdür.

Kalite ölçmeyi ve hataları minimize etmeyi bize önerir.

Her zaman birinci sınıf ürün / hizmet üretme ilkesi ile hareket eder.

Kaliteli Bir üründe olması gereken özellikler:

Birinci sınıf malzeme, dayanıklılık, Estetik, Güvenlik, standartlara uygunluk, performans, marka, prestij ve deneyimdir.

Kaliteli bir Hizmette Olması gereken özellikler ise;

  • Zamanlılık: Zamanında hizmet vermek. Bekletmemek
  • Bütünlük: Bütün İhtiyaçlara Cevap(Hastane- MR ‘ın olmaması)
  • Nezaket
  • İstikrar: Her zaman aynı düzeyde hizmet
  • Erişilebilirlik ve kolaylık
  • Doğruluk: Hep doğru uygulamalar yapmak
  • Heveslilik: Olağandışı durumlara yanıt vermek

 

İşletmelerimiz kalite yönetim sistemini resmi yollarla uygulayabilmek için; ISO, JSI, TSE gibi kurumlarla tescil ve akreditasyon işlemlerini yapmalıdırlar.

Kalite yönetimi, kısa dönemde maliyetli ve emek isteyen bir sisteme sahip olsa da; orta ve uzun dönemde, işletmeler için sürdürülebilir başarının tek teminatıdır. Zira tüketiciler günün sonunda, kaliteli ürün ve hizmetleri tercih eder ve o işletmeleri kalıcı kılarlar.

“Kalite hiç bitmeyen bir yolculuktur” diyerek, siz değerli okuyucularımızın kaliteli ve üretken bir yaşam geçirmenizi umut ederim

ETİKETLER; kali̇te üretim ürün

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar